اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 22:59

دوشنبه, 02 بهمن 1402 ساعت 18:33
  • .

حمله موشکی یمن به کشتی باری نظامی آمریکا در خلیج عدن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از عملیات موفقیت‌آمیز رزمندگان یمنی علیه یک کشتی باری نظامی آمریکایی در خلیج عدن خبر داد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات گفت نیروی دریایی یمن یک عملیات نظامی را با موشک‌های دریایی مناسب علیه کشتی باری نظامی آمریکایی به نام « OCEAN JAZZ» در خلیج عدن انجام داد.

وی گفت: پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس ناگزیر در راه است و هر حمله جدیدی بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

یحیی سریع افزود: ممانعت از حرکت کشتی‌ها مرتبط با اسرائیل یا کشتی‌های اسرائیلی به سمت بنادر فلسطین اشغالی را تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما به اتخاذ همه اقدامات دفاعی و تهاجمی در چارچوب حق دفاع از یمن و ادامه حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خاطرنشان کرد: ما با هدف قرار دادن تمامی منابع تهدید در دریاهای سرخ و عرب به هرگونه حمله آمریکا یا انگلیس به کشورمان پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دیماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خیلج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره