اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 13:04

شنبه, 01 خرداد 1400 ساعت 18:17
  • .

نعیم قاسم: بررسی این‌که چه کسی موشک‌هاراازجنوب لبنان شلیک کرده وظیفه ما نیست

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: آزادسازی سال ۲۰۰۰ نقطه عطف استراتژیک در جریان درگیری با دشمن صهیونیستی است زیرا این آزادسازی مرحله جدیدی را رقم زد که متفاوت از مرحله گذشته بود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایسنا، نعیم قاسم در گفت‌وگو با رادیو النور تاکید کرد: پیروزی ماه مه پویایی و تصمیم درباره مقاومت و مقابله را به ملت فلسطین بازگرداند این یعنی ما مقابل انعکاس مستقیمی هستیم که برادری فلسطین بر آن بنا شد.

او تاکید کرد: امیل لحود، رئیس‌جمهوری مرحله آزادسازی و مشارکت کننده در آن و رئیس جمهوری سلیم الحص کسی است که همت مقاومت را احساس و از آن حمایت کرد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: مقاومت نیازمند فضای مناسبی است که جنبش امل و حزب‌الله و حامیان آن دو و ارتش لبنان نمایندگی آن هستند. ما شعار سه جانبه ملت، ارتش و مقاومت را سر دادیم و این تلاشی مشترکی است که بر آن تاکید می‌کنیم.

نعیم قاسم افزود: تا زمانی که گفتیم آنچه در سوریه روی می‌دهد به طور مستقیم بر لبنان تاثیر خواهد گذاشت ما مقابل خطر نامحدود بودیم که در لبنان نیز راه یافته لذا باید از آن دفاع می‌کردیم.

او اضافه کرد: لبنان سقوط نکرد، سوریه هم شکست نخورد و عراق هم به رغم حمایت غیرعادی از داعش از هم نپاشید. یمن هم به شکل غیرعادی پایداری کرد اما فلسطین از طریق غزه وارد چهار جنگ شده و نهایتا پیروز شد و جنگ اخیر نقطه درخشانی در تاریخ فلسطین است.

بنا به تاکید معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، پیروزی فلسطین نقطه عطف تاریخی و استراتژیک است و یک پیروزی عادی نیست و آنچه مقاومت فلسطین و ملت آن محقق کردند امری بسیار بزرگ است که از این به بعد بر اساس آن پایه گذاری خواهیم کرد.

او خاطرنشان کرد: کسانی جنگ‌ها را پیش می‌برند و دستاوردها را محقق می‌کنند اعضای مقاومت هستند زیرا سازمان‌های تحت امر و اطاعت آمریکایی‌ها، غرب و جامعه جهانی هیچ راهکاری در کشورهایشان ندارند.

نعیم قاسم این سوال را مطرح کرد که آیا مانور اسرائیل برای جبهه‌های متعدد لغو شده و به تعویق افتاده و مکان خود را به درگیری نظامی در یک جبهه داده که اسرائیل هم در آن هیچ دستاوردی نداشته آیا می‌تواند در هدف گرفتن اماکن مختلف در محور مقاومت موفق شود.

او ادامه داد: به عنوان حزب‌الله در تماس هر روزه و ارتباط هر روزه با وقایع کنونی فلسطین هستیم و تماس‌های روزانه‌ای با رهبران مقاومت داشتیم موضع ما این بود که ما از مقاومت به هر شکلی حمایت می‌کنیم ما باید در زمان مناسب هر کاری می‌توانیم انجام دهیم.

او اشاره کرد: اسرائیل نشان داد که غیرنظامیان را می‌کشد، زنان و کودکان را هدف می‌گیرد و ساختمان‌های مسکونی را ویران می‌کند.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: شهید محمد قاسم طحان از جوانان بسیج آموزشی در حزب‌الله بود. فعالیت‌هایی که در مرزها انجام می‌شوند حزب‌الله بر اکثرشان نظارت دارد و هر کسی از ما همکاری بخواهد ما او را حمایت می‌کنیم تا موضع خود را در مرزها نشان دهیم.

او خاطرنشان کرد: وحدت فلسطینی‌ها نقطه عطف بسیار بزرگی است که هر آنچه اسرائیل طی سال‌های گذشته رشته بود پنبه کرد تا فلسطین مساله چند جانبه باشد نه یک جانبه. بزرگترین عنوان پیروزی امروز این است که دیگر هیچ بخشی از فلسطین بدون ارتباط با مساله فلسطین نیست.

نعیم قاسم تاکید کرد: فلسطینی‌ها امروز قدرت بیشتری برای تولید موشک دارند مطمئنم قاچاق موشک‌ها به داخل فلسطین به قوت خود باقی است. ذهن‌های فلسطینی‌ مهم است که به تولید موشک و تولید توانمندی‌ها کمک می‌کند که با محور مقاومت در ارتباط بوده است. حمایت هرگز متوقف نخواهد شد بلکه افزایش هم خواهد یافت.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: محور مقاومت پشتیبان هم هستند و طبق آنچه هر طرفی از محور تصمیم بگیرد نیازها و خواسته‌ها تامین می‌شود ما هرگز مشاکرت هر محوری از مقاومت را به بحث سیاسی و رسانه‌ای نمی‌گذاریم. این نگین تاج محور مقاومت همان ایمان و آمادگی برای جهاد و فداکاری است. کل آنچه می‌توانیم به آن برسیم آماده سازی و آمادگی برای مقاومت است که هرگز از آن کوتاهی نخواهیم کرد.

نعیم قاسم تصریح کرد: حماس به زودی به سوریه بازخواهد گشت و تلاش‌های زیادی به کار گرفته شده است.

او اضافه کرد: نبرد در فلسطین می‌گوید ما در مسیرهای بازگشت روابط بین حماس و سوریه هستیم.

او خاطرنشان کرد: آنچه در یمن انجام گرفت در منطقه ویژه و استراتژیک بود. محاصره را شکست و ملت یمن استقلال‌شان را باز یافتند. در حالی‌که در جنوب یمن ناامید هستند و درگیری‌ها بین کشورهای حامی دولت مستعفی ادامه دارد. یمنی‌ها با افتخار آماده مقابله با صهیونیست‌ها هستند. آنها صادق بوده و حقیقتا در کنار فلسطین هستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره مانور اخیر اسرائیلی‌ها در مرزهای مشترک با لبنان گفت: ما اطلاعاتی نداریم که نشان دهد که اسرائیل از مناورهای اخیر برای حمله به لبنان بهره برداری کند.

او مطرح کرد، دشمن اسرائیلی جنگ جدیدی علیه لبنان راه نخواهد انداخت زیرا می‌داند که شکست خواهد خورد. زیرا مقاومت قادر به تحقق پیروزی است و این جنگ احتمالی و هرگونه حمله گسترده به فلسطین را به تعویق می‌اندازد.

نعیم قاسم در ادامه هم گفت: ما مسؤول بررسی این‌که چه کسی موشک‌ها را از جنوب لبنان شلیک کرد و آیا شلیک کردن آنها درست است، نیستیم. گروه‌های مربوطه این مساله را پیگری می‌کنند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: اسرائیل مبتنی بر تجاوز، جنگ‌ها کوچاندن است تا وجود خود را در میدان بیشتر کند و موجودیتش را گسترده کند و مرزهای رژیم صهیونیستی را ترسیم کند. امکان ادامه آن تنها با جنگ‌های مکرر خواهد بود.

او تصریح کرد: اگر آمریکا خواهان حل مساله فلسطین است راه آن در راه حل دو کشور طبق گفته جو بایدن نیست بلکه در بازگرداندن فلسطین به ساکنان اصلی‌اش و بازگرداندن صهیونیست‌ها به کشورهایی است که از آنجا آمده‌اند.

تا زمان پیرورزی ما باید انتظار درگیری‌ها و فداکاری‌ها و مراحل دیگر را داشته باشیم. تا زمانی که نتیجه‌اش پیروزی است ما باید آن جنگ‌ها را تحمل کنیم. به خصوص که در مقایسه با جامعه جهانی و استکبار جهانی طرح مقاومت همان طرح مجموعه کشورها و ملت‌های اندک است.

او درباره وضعیت لبنان هم گفت: عدم تشکیل دولت لبنان به دلایل داخلی تقریبا صد در صد است و عربستان به آنچه در لبنان رخ می‌دهد توجهی ندارد و توان مداخله هم ندارد و نمی‌خواهد مداخله کند.

نعیم قاسم افزود: ما مخالف لغو حمایت به طور کل هستیم و هرگونه سازوکاری برای هدایت حمایت باید متوازن،‌ واقعی و همسو با تامین مالی و همکاری باشد تا الان نخست‌وزیر موقت نتوانسته گامی بردارد.

او خواستار چشم‌پوشی‌ها به منظور تشکیل دولت شد زیرا بقای لبنان در این چارچوب بهتر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره