اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 06:33

شنبه, 06 آبان 1402 ساعت 12:44
  • .

رشد 53 درصدی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: شمار داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان نسبت به دوره قبل ۵۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش نسیم امروز، روح الله حسین پور اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۸ نفر برای حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم، ۴۵ نفر برای حوزه انتخابیه شیروان و ۳۲ نفر نیز برای حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد نام نویسی کردند.

به گفته وی؛ دوره قبل ۱۴۰ نفر، داوطلب انتخابات مجلس در خراسان شمالی بودند که ۸۸ نفر آن مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد، رازوجرگلان، مانه و سملقان و گرمه و جاجرم بوده است.

حسین پور با اشاره به میزان تحصیلات داوطلبان انتخابات مجلس در استان، گفت: از ۲۱۵ داوطلب؛ ۱۷ درصد دارای مدرک دکترا و ۷۹ درصد نیز دارای فوق لیسانس هستند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان شمالی ادامه داد: همچنین به لحاظ ترکیب سنی ۱۱ درصد داوطلبان بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۰ درصد بین ۳۶ تا ۴۰ سال ، ۱۸ درصد بین ۴۱ تا ۴۵ سال ، ۱۶ درصد بین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۶ درصد بین ۵۱ تا ۵۵ سال و ۱۱ درصد بین ۵۶ تا ۶۰ سال هستند.

وی یادآور شد: از مجموع ثبت نام کنندگان نهایی این دوره ۱۲ نفر دارای سابقه نمایندگی مجلس هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود و از هم اکنون زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات در استان ها در حال آماده سازی است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره