اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 16:34

سه شنبه, 28 ارديبهشت 1400 ساعت 09:25
  • .

آگاهی بخشی به جامعه از وظایف اصلی رسانه ها است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی ، با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، انتخاب خوب را در گرو آگاهی بخشی رسانه ها به جامعه دانست.

به گزارش نسیم امروز، علی خادمی اظهار کرد: ایجاد زمینه های نشاط و امید، ایجاد انگیزه در راستای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و آگاه کردن مردم در مورد یک انتخاب خوب، از وظایف ذاتی اهالی رسانه است.

وی افزود: همه ما در امور روزمره و برای هر انتخابی به دنبال بهترین ها هستیم، بنابراین باید در انتخاب بهترین ها برای مسئولیت اداره شهر و کشور بیش از سایر انتخاب ها تلاش و برای این انتخاب خوب به معیارها و ملاک های انتخاب شایسته توجه داشته باشیم.

خادمی تصریح کرد: این معیارها و ملاک ها از سوی رسانه ها باید برای آحاد جامعه تبیین شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی افزود: توجه به انتشار مطالب از منابع موثق، پیشگیری از انتشار شایعات و اخبار نادرست و تولید محتوای سازنده و امید بخش در تمامی زمینه ها، از وظایف خبرنگاران و مدیران رسانه‌ها است که باید به آن توجه کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه های خراسان شمالی در طول سالهای انقلاب اسلامی همواره همراه نظام و مسئولان خدمتگزار کشور بوده اند، گفت: عملکرد رسانه های خراسان شمالی در راستای رسالت خطیر خبری به ویژه در انتخابات های گذشته و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، و توجه دادن مردم برای آینده کشور، قابل قبول بوده است.

خادمی تصریح کرد: عدم توجه به وابستگی های حزبی و جناحی در انتشار اخبار و گزارشات از دیگر مواردی است که خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی کشور و پیشتازان عرصه اطلاع رسانی به آن توجه کرده و با اقدامات ارزشمند خود، دشمنان نظام اسلامی را در داخل و خارج ازکشور مایوس و پوزه استکبار جهانی را در رسیدن به اهداف شومش به خاک مالیده اند.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار عملکرد دستگاههای اجرایی در طول سالهای بعد از انقلاب و بیان نقدهای منصفانه و خیرخواهانه می تواند به ایجاد امید در جامعه منجر شود، گفت: مسئولان کشور و استان نیز وظیفه ای مضاعف در قبال حضور فعالانه مردم در انتخابات دارند و باید علاوه بر پاسخگویی به سئوالات مردم، عملکرد دستگاه را به صورت شفاف برای مردم بیان کنند.

خادمی ایجاد گفتمان با نامزدهای انتخاباتی را از مهمترین برنامه های اهالی رسانه برای آشنایی بیشتر مردم با رویکرد و اهداف آنان دانست و اظهارکرد: مردم باید برای داشتن آینده خوب در شهر و کشور، هوشمندانه و بدون توجه به وابستگی های فامیلی، قومی و... وبا پرهیز از تعارفاتی که آنها را از یک انتخاب خوب دور می کند، وارد عرصه انتخابات شوند و نقش مهم و حیاتی خود را با انتخاب بهترین ها رقم بزنند.

وی توجه همگانی و عمل به توصیه های مهم مقام معظم رهبری را رمز موفقیت و سربلندی کشور دانست و گفت: رسانه ها برای آگاهی مردم جایگاه شورای شهر و جایگاه یک رئیس جمهور انقلابی و کارآمد را برای مردم تبیین کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: در شرایط ویژه کشور همه مردم با هر طرز تفکری که دارند در مقابل آینده کشور مسئولند و حضور آنان در پای صندوقهای رای وانتخابی هوشمندانه می تواند آینده خوب کشور را برای فرزندان این مرز و بوم تضمین کند.

خادمی از اصحاب خبر و مدیران رسانه ها خواست تا با تلاشی مضاعف و با نگاهی مسئولانه و دلسوزانه ثمرات حضور حداکثری در پای صندوقهای رای را برای مردم تبیین کنند.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 28 ارديبهشت 1400 ساعت 09:25
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره