اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 15:53

چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 15:22

دانشگاه‌ها و اساتید به ارتقاء جایگاه خراسان‌شمالی کمک کنند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: حضور خراسان شمالی در جایگاه دومین استان محروم کشور حس خوبی ندارد، بنابراین دانشگاه‌ها و اساتید باید به کمک حل این مسئله بیایند.

به گزارش نسیم امروز، عین‌الله حاتمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی ظهر امروز در همایش سالروز شهادت مصطفی چمران اظهار کرد: قطعاً در طول تاریخ کشور، چهره‌ها و اساتید نخبه‌ای وجود داشتند که مقالات مختلف علمی، کتاب‌ها و تعالیم زیادی را در دانشگاه‌ها مختلف دنیا دارند که قابل‌تحسین است.

وی گفت: اما افرادی همچون شهید چمران و مطهری ماندگار می‌شوند و رمز ماندگاری این بزرگواران این است که خودشان را وقف خدمت به مردم کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی افزود: شهید چمران از خودش گذشت و دغدغه مردم را داشت و در مسیر خدمت به مردم بالاترین نقش را ایفا کرد، درحالی‌که این شهید والامقام می‌توانست در دانشگاه‌های آمریکا بماند و به تدریس ادامه دهد، اما دغدغه مردم و شیعیان باعث شد که همه چیز را رها کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از شکل‌گیری انقلاب، تأمین امنیت و آرامش مردم برای چمران به یک دغدغه‌مندی تبدیل شد، بیان داشت: براین‌اساس شهید چمران از میز، صندلی و کتاب و مقاله رها شد و خودش را وقف خدمت به مردم کرد.

این مقام مسئول ابراز داشت: در طول تاریخ کشور، برجستگان علمی فراوانی داشتیم؛ اما چمران نشدند، امروز هم ما برای کشورمان به چمران‌ها نیاز داریم کسانی که دغدغه مردم و خدمت به آنها را داشته باشند، باید مسائل و مشکلات مردم را متوجه شویم و برای کمک به حل مسئله مردم وارد میدان شویم.

وی گفت: اساتید دانشگاهی که دانشجو پرورش می‌دهند، باید در کنار تعلیم دانشجو، به مردم و مسائل خراسان شمالی هم تفکر کنند و دانشگاه‌ها باید به کمک حل مسائل استان بیایند.

حاتمی خاطرنشان کرد: حضور خراسان شمالی در جایگاه دومین استان محروم کشور حس خوبی ندارد، بنابراین دانشگاه‌ها و اساتید باید به کمک حل این مسئله بیانید، زیرا زمینه فراهم است و حاکمیت از ابتکارات و اختراعات دانش‌بنیان مبتنی بر نظام کشور استقبال و حمایت ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور مشکل کمبود منابع مالی نداریم، گفت: برای رفع مسائل کشور با حمایت از دانش‌بنیان‌ها هزینه خواهد شد.

حاتمی یادآور شد: امروز در مجموعه دانشگاه‌ها نیاز به ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها است و این فرصت برقرار شده تا هر شخصی بتواند محصول دانش‌بنیان که مبتنی بر حل یک مسئله استان و کشور باشد تولید کند، دغدغه سرمایه‌گذاری نداشته باشد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره