اخبار برگریده
شنبه, 15 ارديبهشت 1403 23:20

پنج شنبه, 09 آذر 1402 ساعت 13:49
  • .

بهره برداری از طرح زیست‌محیطی پتروشیمی خراسان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

طرح بازیافت آمونیاک پتروشیمی خراسان با حضور رییس سازمان محیط زیست و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) جمعی از مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش نسیم امروز، طرح بازیافت آمونیاک پتروشیمی خراسان در راستای کاهش آلایندگی در صنایع و بهبود شرایط زیست‌محیطی به بهره برداری رسید.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان در حاشیه بهره برداری از این طرح اظهار کرد: طرح احداث و نصب استریپر در این مجموعه با هدف جداسازی آمونیاک از پساب خروجی مجتمع و بازگردانی به خط تولید با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

یوسف حسنی افزود: طراحی و اجرای این طرح از سال گذشته به دست مهندسان و متخصصان پتروشیمی خراسان آغاز شد.

وی تخلیه نشدن آمونیاک به فضای محیط زیست شهری، روستایی، زمین‌های کشاورزی، آب‌های سطحی و بازیافت آمونیاک پساب و بازگرداندن آن به چرخه تولید در پتروشیمی از مزایای اجرای این طرح دانست.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان یادآور شد: با بهره برداری از این طرح از یک سو محیط زیست پیرامون مجتمع پتروشیمی حفظ می شود و از سوی دیگر بازچرخانی آمونیاک به سمت واحدهای تولیدی مزیت اقتصادی برای این مجتمع به دنبال دارد.

کلنگ زنی مرکز تحقیقات زیست محیطی خراسان شمالی و بهره برداری از ساختمان محیط بانی «بابا قدرت» در پارک ملی ساریگل و دیدار با محیط بانان از برنامه های سفر یکروزه رییس سازمان محیط زیست کشور به خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۶۶ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

براساس اعلام پتروشیمی خراسان در نیمه نخست امسال ۶۵ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار کالا از این شرکت صادر شده و این میزان صادرات، بیش از ۷۰ درصد صادرات کل استان خراسان شمالی را به خودش اختصاص داده است.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره