اخبار برگریده
یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 06:19

دوشنبه, 01 اسفند 1401 ساعت 08:10
  • .

آغاز توزیع گوشت قرمز منجمد در خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از توزیع گوشت قرمز منجمد در سطح فروشگاههای خراسان‌شمالی خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، محمد هندآبادی اظهار کرد: ۵۵ تُن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب در سطح فروشگاه‌های این استان در حال توزیع است ضمن اینکه تدابیر لازم برای ذخیره‌سازی این محصول برای ماه مبارک رمضان اندیشیده شد.

وی افزود: خراسان شمالی سهمیه توزیع ۴۰۶ تُن گوشت قرمز منجمد را دریافت کرد که ۳۵۱ تُن آن توزیع شد و اینک ۵۵ تُن نیز در حال توزیع است.

هندآبادی افزود: تلاش می شود تا سهمیه بیشتری از وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع گوشت قرمز گرم تنظیم بازار اخذ شود که به محض دریافت در سطح فروشگاه های این استان توزیع خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه هیچ نگرانی در خصوص تامین گوشت در این استان وجود ندارد تصریح کرد: گوشت مرغ منجمد نیز در این استان بیش از نیاز وجود دارد حتی برای ۶ ماه آینده نیز پاسخگو است.

وی در ادامه افزود: نیز در این استان اشاره کرد و افزود: در روزهای اخیر قیمت دام زنده به میزان ۱۰ درصد به ازای یک کیلوگرم از ۱۵۰ هزار تومان به ۱۶۵ هزار تومان افزایش یافته است که به دنبال این افزایش قصابان نیز خواستار افزایش قیمت گوشت در سطح بازار شده‌اند.

هندآبادی بیان کرد: دامداران خواستار افزایش قیمت دام بودند که به دلیل اینکه تنها دام پروار درجه یک بالای ۴۵ کیلوگرم افزایش قیمت دارد و این دام ها نیز به سایر استان ها از جمله تهران حمل خواهد شد به همین دلیل با افزایش قیمت گوشت قرمز در این استان موافقت نشده است.

وی افزود: دام هایی زیر ۴۵ کیلوگرم بیشتر در این استان کشتار خواهد شد که قیمت آن افزایش پیدا نکرده است.

گوشت منجمد پنج تکه گوسفندی و گوساله شامل سردست، ران، گردن و قلوه‌گاه با قیمت های متفاوت عرضه می شود و قیمت گوشت قرمز اینک در سطح بازار با توجه به نوع آن به ازای هر یک کیلوگرم بین ۱۳۰ تا ۱۵۵ هزار تومان به فروش می رسد.

اینک گوشت گرم قرمز گوسفندی نیز در سطح فروشگاه های این استان به ازای هر یک کیلوگرم ۳۵۰ تا ۳۹۵ هزار به فروش می رسد و قیمت گوشت گرم گوساله نیز ۲۸۵ تا ۲۹۵ هزار تومان است.

همچنین قیمت گوشت مرغ گرم نیز شامل مرغ کامل ۶۳ هزار تومان و گوشت قطعه ای نیز بین ۶۳ تا ۹۹ هزار تومان در سطح بازار عرضه می شود.

خراسان شمالی یکی از قطب های دامداری و دامپروری کشور است و در زنجیره تولید و ارزش در بخش دام سبک و طیور رتبه نهم کشور را دارد.

در این استان ۲ میلیون و ۳۶ هزار راس دام سبک، ۲ هزار ۳۵۰ نفر شتر، ۸۴ هزار و ۲۳۰ راس دام سنگین و در مجموع حدود سه میلیون واحد دامی در استان نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره