اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 13:47

دوشنبه, 10 خرداد 1400 ساعت 09:17
  • .

سیاست خارجی دولت آینده به سمت سیاست های باثبات

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: دولت آینده باید به شدت این سیاست را پیگری کند که پیام صلح و دوستی به همه کشورهای دنیا به ویژه کشورهای منطقه ارسال کند و گفتمانی بر اساس صلح، عدالت و امنیت به ویژه با برادران عرب ایجاد کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایسنا ، احمد دستمالچیان با اشاره به اولویت سیاست خارجی در دولت آینده گفت: باید سیاست خارجی که تابلوی نظام جمهوری اسلامی در خارج است و همه به آن نگاه می کنند اولویت و چهره صحیح خود را نشان دهد و جهت‌گیری‌هایی که با آن می‌تواند رابطه بین خودش با سایر کشورهای جهان را سازماندهی کند. از اصول کلی سیاست خارجی ایران بارها مورد تایید امام و رهبری قرار گرفته است داشتن بهترین رابطه و کمترین محدودیت با کشورهای مختلف در سطح دنیا بوده است یعنی سیاست خارجی بر اساس دوستی و صلح و عدالت است و اینکه ایران به رابطه با ملت ها و دولت ها در سراسر دنیا به جز رژیم جعلی صهیونیستی اهمیت می دهد.

وی با بیان اینکه این اولویت همواره به رابطه و همکاری با همسایگان ایران داده شده است اظهار کرد: ایران همیشه سعی کرده است که دست دوستی و برادری و مهر به سمت برادران خود در همسایگی خود دراز کند و با نادیده گرفتن برخی مشکلات مانعی بر سر همکاری ها نباشد اما برخی کشورها بودند که دست رد به ایران نشان دادند. اگر ایران جنگ هشت ساله با عراق داشت این رژیم صدام بود که برادرکشی را به دو ملت تحمیل کرد و تاسیسات زیربنایی دو کشور را تخریب کرد. ایران همواره نشان داده است که هیچ گاه به هیچ یک از همسایگانش حمله و تهاجم نکرده است.

این دیپلمات پیشین کشورمان تصریح کرد: وقتی مانعی مثل صدام در عراق از بین برداشته شد تبادلات و تعاملات سیاسی فرهنگی و اقتصادی دو کشور از سر گرفته شد و بخش های مختلف و عظیم مردمی دوباره با هم تماس برقرار کردند. هم چنین اگر برخی کشورها مانع تراشی بر سر همکاری و ارتباط با ایران دارند از ناحیه خودشان است نه ایران.

دستمالچیان خاطرنشان کرد: برقراری صلح و ثبات از راه همکاری های مشترک صورت می گیرد و این باعث ثبات و امنیت است که توسعه و رشد منطقه را افزایش می دهد. هنوز تنگه هرمز انتقال دهنده عظیم انرژی و ثروت به بیرون است و از اهمیت فراوانی برخوردار است و کشورهای منطقه هم نیاز متقابل برای سرمایه گذاری های مختلف در بیرون از تنگه هرمز دارند اما این مساله نیازمند امنیت این منطقه است. از این رو کشورهای منطقه باید رفتار مسئولانه با همدیگر داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم سیاست خارجی دولت آینده تغییرات عمیق محتوایی داشته باشد و به سمت سیاست‌های ثبات زا حرکت کند.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 12 خرداد 1400 ساعت 09:13
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره