اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 09:41

چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 ساعت 11:49
  • .

خدمات رسانی به پروژه های مسکن خراسان شمالی در دستور کار قرارگرفت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اولین جلسه شورای مسکن استان خراسان شمالی در سال 1400 با امضای تفاهم نامه شرکت آبفا وشرکت برق به منظور خدمات رسانی به پروژه های مسکن خراسان شمالی برگزار شد.

 

به گزارش نسیم امروز، قاسم قاسمی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی و دبیر شورای مسکن استان گفت : جلسه شورای مسکن استان با هدف تولید و عرضه مسکن و همچنین طرح اقدام ملی تولید مسکن در سالن جلسات استانداری و با نه دستور کار برگزار شد .

وی افزود: بررسی برنامه تولید و عرضه 20 هزار واحد مسکونی در سطح استان، تبدیل پروژه های مسکن مهر فاقد متقاضی به طرح اقدام ملی مسکن، تعیین قیمت پروژه های باقیمانده مسکن مهر بمنظور تکمیل و بهره برداری واحدها، بررسی هزینه های شرکت آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان در طرح مسکن مهر، اراضی مازاد تحت اختیار دستگاههای اجرایی و برنامه ریزی و هماهنگی دستگاههای خدمات رسان در خصوص پروژه های طرح اقدام ملی مسکن ، از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی به امضای تفاهم نامه فی مابین اداره کل راه و شهرسازی استان و ادارات خدمات رسان آب و برق اشاره کرد و افزود : از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تاکنون ادارات آب و برق نسبت به خدمات رسانی در پروژه های مسکن مهر اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند که در این راستا و از اعتبارات بند ب تبصره 8 قانون بودجه مقرر شد مبلغ 52 میلیارد ریال به شرکت توزیع نیروی برق استان و همچنین 45 میلیارد ریال نیز به شرکت آب و فاضلاب استان پرداخت شود که با این پرداختی سهم یک سوم وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

غلامرضا هوائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت : همه دستگاه ها دست به دست هم دهند و با یک حرکت انقلابی این 20 هزار واحد مسکونی در استان چه در بخش شهری و چه در بخش روستایی ساخته و به مردم تحویل شود.

وی اظهار داشت : بخش مسکن اهمیت ویژه ای برای استان دارد و اولویت دو اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تولید عرضه مسکن باشد و به جهت هماهنگی بیشتر در این بخش، جلسات شورای مسکن می بایست به صورت مداوم ماهی یک بار برگزار گردد .

هوائی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد اشتغال منطقه مرتبط به حوزه مسکن است، افزود: برای ایجاد زیرساخت ها مانند آب و برق در پروژه‌های مسکن استان باید نگاه توسعه ای داشته باشیم تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی اضافه کرد : اداره کل راه و شهرسازی استان به همراه شهرداری ها، اراضی دولتی بلااستفاده در شهرهای استان را جهت ساخت واحدهای مسکونی چه به صورت مشارکت و چه به صورت طرح اقدام ملی مسکن معرفی کنند.

بررسی هزینه شرکت آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان در طرح مسکن مهر از دیگر دستور کارهای این نشست بود که هوایی در این خصوص گفت: تقویت زیرساخت های آب و برق زیر بنای اصلی برای توسعه استان هستند و در اعتبارات امسال حمایت بیشتری از این حوزه ها خواهیم داشت.

گفتنی است: جلسات شورای مسکن استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی و مدیران دستگاه های زیر بنایی و خدماتی استان برگزار می شود.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 15 ارديبهشت 1400 ساعت 11:49
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره