اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 02:59

دوشنبه, 02 مرداد 1402 ساعت 09:06

طرح‌ نهضت ملی مسکن در خراسان‌شمالی ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اجرای ۲۰ هزار و ۱۸۲ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان در دست اجرا است که به طور میانگین ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش نسیم امروز، قاسم قاسمی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و اجرای این طرح در شهرهای مختلف استان پنج تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: ۷۰ هزار و ۶۷۵ نفر در استان با ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت مسکن دولتی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شدند که بیش از ۱۹ هزار نفر تایید نهایی و تاکنون برای حدود ۲۰ هزار نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون هفت هزار و ۷۲۵ نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده به میزان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال اقدام کردند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان دریافت مسکن دولتی در استان پرداخت و در مجموع بیش از ۶ هزار میلیارد ریال آورده متقاضیان جمع آوری شده است.

گفتنی است: طرح "نهضت ملی مسکن" یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که بر مبنای اجرای قانون "جهش تولید مسکن" مصوب مجلس شورای اسلامی از همان آغاز به کار دولت اجرا شد و مهمترین تحول آن نسبت به طرح‌های قبلی از جمله مسکن ملی و مسکن مهر در تغییر الگوی ساخت و تعداد است.

سهم خراسان شمالی از این طرح سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال، ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی است که سهم سه شهر بزرگ آن به ترتیب برای بجنورد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

بر پایه آمار اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی؛ اکنون در شهر بجنورد ساخت چهار هزار و ۱۵۴ واحد مسکن دولتی(بدون احتساب خودمالکی) با رشد فیزیکی ۲۸ درصد، در اسفراین ساخت یکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن دولتی با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد و در شیروان هم ساخت ۳۰۶ واحد مسکن با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال اجرا است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است و ۲۵ نقطه شهری دارد که ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره