اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 06:42

چهارشنبه, 12 مهر 1402 ساعت 13:55

رفع تصرف ۳۱ هزار متر مربع از اراضی ملی خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سرپرست راه و شهرسازی خراسان شمالی از رفع تصرف ۳۱ هزار متر مربع از اراضی ملی این استان خبرداد و گفت: این اقدام از سوی یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان در نیمه نخست امسال انجام شده است.

به گزارش نسیم امروز، سیدعلی میرکریمی اظهار کرد: در این مدت؛ ۱۳ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی صادر و اراضی ملی به ارزش ۳۳۱ میلیارد ریال بازپس گرفته شد.

وی افزود: از این تعداد؛ ۱۰ مورد مربوط به رفع تعرض فوری به مساحت چهار هزار و ۸۰ مترمربع و ارزش بیش از ۵۳ میلیارد ریال در شهرهای استان و سه مورد اجرای احکام به مساحت ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع و به ارزش ۲۷۷ میلیارد ریال است.

سرپرست راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی گفت: شهروندان موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را با تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی در این استان قرار دارد و ۳۵۰ گونه گیاه دارویی، معطر و ادویه ای در این استان شناسایی شده است که بیشتر این گونه ها قابلیت صنعتی شدن دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره