اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 14:46

چهارشنبه, 15 آذر 1402 ساعت 09:04

بیش از 10 هزار تعهد اشتغال ادارات استان محقق شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد تا کنون 10 هزار و 680 اشتغال محقق شده است.

به گزارش نسیم امروز، ناصر فخر موحدی در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: تعهد دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف برای ایجاد اشتغال در استان، بیش از ۱۳ هزار شغل بود که تاکنون ۱۰ هزار و ۶۸۰ اشتغال محقق شده است.

وی افزود: بر این اساس ۸۲ درصد تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی استان در سال ۱۴۰۲ تا کنون محقق شد.

فخر موحدی با بیان اینکه فرآیند نظارت بر ایجاد اشتغال ها در دست انجام است افزود: یکی از مطالبات مردم که البته در این دولت هم مورد توجه قرار گرفته است، رصد و مدیریت منابع و هزینه کرد تسهیلات در محل تعیین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: نظارت بر نحوه اجرای طرح ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به طوری که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید با شیوه نامه مزبور آشنا شوند گفت: در این زمینه مسوولیت دستگاه ها و فرمانداری ها مهم است، امید است نظارت های استانی و شهرستانی با دقت و حساسیت انجام شود.

فخرموحدی گفت: اکنون متقاضیان زیادی پشت نوبت دریافت تسهیلات هستند به طوری که ۹۰ درصد از مراجعه کنندگان به ما متقاضی دریافت تسهیلات را تشکیل می دهند و البته طرح هایی که ارائه کرده اند، بعضا ارزشمند و ارزنده ولی اجرای آن به خاطر مشکل مالی معطل مانده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تسهیلات باید منجر به توسعه و اشتغال شود افزود: زنجیره ارزش تولید در بخش های مختلف در استان شناسایی شده و زنجیره تولید فرش، گوشت، زعفران و گیاهان دارویی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه در مواردی اعلام می شود که امکان نظارت بر برخی تسهیلات خرد وجود ندارد افزود: در این باره دستگاه اجرایی مربوط مسوول است و البته هزینه کرد اعتبارات خرد هم قابل پیگیری است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره