اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 11:34

سه شنبه, 16 آبان 1402 ساعت 07:34

ایحاد 540 شغل توسط صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق در سالجاری با اجرای ۳۵۰ طرح اشتغالزایی، ۵۴۰ شغل در استان ایجاد کرد.

به گزارش نسیم امروز، هادی رضازاده اظهار کرد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سالجاری از محل تبصره ۱۸ برای اشتغالزایی در استان اختصاص یافت که تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی افزود: پرداخت این میزان تسهیلات در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گفته رضازاده؛ اعتبارات تبصره ۱۸ برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در ۱۴۰۰ مصوب و در سال ۱۴۰۱ به استان ها اختصاص داده شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی با اشاره به شناسایی ۴۶ طرح راکد در استان، گفت: بازگشت این طرح های راکد به چرخه تولید در اولویت این نهاد قرار گرفته است.

وی افزود: اکنون ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بازگشت این طرح ها به چرخه تولید در نظر گرفته شده و تا پایان سال پرداخت خواهد شد.

رضازاده یادآور شد: این صندوق با سازمان هایی حمایتی همچون اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد برکت، سازمان جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفاهم نامه دارد.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که یک میلیون نفر جمعیت دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره