اخبار برگریده
چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 01:48

پنج شنبه, 13 مهر 1402 ساعت 17:04
  • .

ضرورت جلب مشارکت مردمی در اجرای طرح کاداستر

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در سومین نشست حفظ حقوق بیت المال در سال جاری بر ضرورت جلب مشارکت مردمی در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان شمالی، بررسی دلایل تعویق در اجرای احکام قطعی و لازم الإجراء موضوع قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی در منابع طبیعی و اراضی ملی و همچنین موارد مربوط به تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان، بررسی سازوکارهای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، پیگیری موضوع اختصاص زمین جهت پارک وسائط نقلیه سنگین در خارج از محیط شهری و تسریع در روند اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی از مهمترین محورها و موضوعات مورد بحث، بررسی و تبادل نظر در این جلسه بود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به کند بودن وضعیت اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان در طول چند سال گذشته و تداوم این مسأله تا کنون اظهار کرد: متأسفانه روند صدور اسناد کاداستری(تک برگی) طی پنج ماهه اول سال جاری مطابق با هدفگذاری، صورت نگرفته و طبعاً تحقق این هدف، عزم و اراده جدی مسؤولان ذی ربط را در این خصوص طلب می کند.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت جلب مشارکت سازنده مردم در راستای کمک به اجرای این طرح در اراضی کشاورزی، این موضوع را یک ضرورت مهم و اساسی برای کسب موفقیت در این مسیر برشمرد و در ادامه خواستار استفاده از کلیه ظرفیت ها و امکانات موجود از جمله توانمندی و قابلیت رسانه ملی و عوامل بومی و محلی جهت تسهیل موجبات بهبود شاخص های عملکردی در این حوزه شد.

براتی زاده تصریح کرد: لازم است دستگاه های مسؤول این ظرفیت ها را بطور شایسته و بایسته در راستای تسریع و تسهیل این فرایند و پیشبرد بهتر اهداف موردنظر بکار گیرند.

سیدجواد ایلالی،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست از اجرای70 فقره رأی مربوط به قلع و قمع مستحدثات موضوع تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات طی سال گذشته و 9 فقره نیز طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره