اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 03:54

دوشنبه, 12 دی 1401 ساعت 07:45
  • .

گزینش، بازوی توانمند مدیریت کشور است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: گزینش به اعتبار اهمیت و جایگاه مهم در مناسبات اداری و سازمانی، بعنوان مهمترین بازوی توانمند در حوزه مدیریت کشور شناخته می شود.

به گزارش نسیم امروز، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده در گردهمایی گزینشگران استان-که در سالن همایش های استانداری خراسان شمالی برگزار شد- از تلاش ها و مجاهدت های کلیه افراد فعال در هسته های گزینش قدردانی کرد.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، کار گزینش را امری بسیار مهم و خطیر توصیف و تصریح کرد:حضرت امام خمینی(ره) بر اساس فرمانی که در دی ماه سال 1361 صادر فرمودند در حقیقت یک اقدام اساسی و ماندگار را در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلمی بنیان نهادند و به یادگار گذاشتند بطوریکه بعد از آن تاریخ، ضوابط، معیارها و سازوکارهایی دقیق در راستای استخدام و به کارگیری افراد در ادارات و سازمانهای مختلف تعیین و روال گذشته ساماندهی و نظام مند شد و بر همین مبنا، آیین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی لازم به منظور عملیاتی کردن مقررات موضوعه تنظیم و در قالب یک روال و رویه واحد و مبنای اصلی تصمیم گیری در مسیر گزینش افراد ، ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.

براتی زاده خاطرنشان کرد: ما در نظامی زندگی می کنیم که دارای اهداف،ارزش ها و آرمان هایی است که از متن انقلاب اسلامی برگرفته شده و رسیدن به تمدن ایرانی و اسلامی را بر پایه رهبری و ولایت مطلقه فقیه تا رسیدن به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) بعنوان یک نقطه عطف و تعیین کننده در کانون توجه قرار داده است.

وی با اشاره به جایگاه مدیرتی و نظارتی سازوکار گزینش در راستای تثبیت روندهای مدیریتی، اداری و سازمانی در سطوح مختلف اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به اهداف و آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی دست یابیم کار گزینشگران باید هم در سطح کلان و هم در قالب مجموعه های سازمانی انتخاب و جذب بهترین ها و شایسته ترین ها باشد.

رئیس کل داد گستری خراسان شمالی گفت: ملاک،مبنا و معیار عمل گزینشگران باید بر اساس علم و یقین و داده های متقن،شفاف و روشن باشد نه بر مبنای حدس، گمان یا شک و تردید.

وی با اشاره به آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور مصوب سال 1377 بیان کرد: این آیین نامه مهمترین مبنای عمل گزینشگران است که طی آن، تشکیلات، حدود وظایف و صلاحیت ها و ضوابط عمومی و معیارهای انتخاب اصلح و همچنین سایر فرایندهای مربوط به انجام کار در این خصوص پیش بینی و مشخص شده است.

رئیس کل دادگستری استان به مصونیت قضایی و همچنین مهمترین ویژگی های مورد انتظار از گزینشگران اشاره و بیان کرد: این کار حساسیت و ظرافت های کار گزینشگران را در اذهان تداعی می کند و این عزیزان باید بیشتر مراقبت کنند و از اعمال علایق و سلایق در جریان کار اجتناب نمایند.

براتی زاده با بیان اینکه خوشبختانه بیشتر گزینشگران در استان خراسان شمالی، افرادی مؤمن، وارسته؛متدین، ولایی و وفادار به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی هستند؛ افزود:فرایند کار گزینشگران باید به گونه ای دقیق و بدور از هر گونه تنگ نظری،اهمال کاری و مسامحه گری و سهل انگاری باشد و این افراد شأنی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی از خود نشان دهند و سپس بر اساس مبانی قانونی و معیارها و ضوابط تعیین شده مبتنی بر عدل و انصاف به جایی برسند که بین صالح و اصلح دست به گزینش بزنند نه بین صالح و ناصالح یکی را انتخاب کنند.

وی به برخی ایرادات و اشکالات مطرح شده در حوزه گزینش نیز اشاره و بر ضرورت مثبت اندیشی در عملکردها و رفتارها تأکید و تصریح کرد: این اشکالات و نواقص باید با هم اندیشی و تعامل رفع گردد تا گزینشگران بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

براتی زاده در پایان با استناد به ماده 21 آیین نامه اجرایی قانون گزینش کشور، به محدویت های منابع مالی اشاره و اظهار کرد: بر اساس این ماده قانونی، سازمان برنامه و بودجه موظف است ردیف بودجه ای مستقل برای هر یک از هیأت ها زیر ردیف دستگاه های مربوطه تخصیص دهد و اعتبار مورد نیاز هیأت ها و هسته های ذی ربط را تأمین نماید که متأسفانه در این حوزه با محدودیت هایی مالی مواجه هستیم و امیداریم با رفع موانع و مشکلات موجود حمایت های لازم از گزینشگران عزیز انجام شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره