اخبار برگریده
دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403 21:27

چهارشنبه, 15 تیر 1401 ساعت 14:28
  • .

حبس گذرانی ۱۲۹ زندانی با نصب پابند الکترونیکی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: 129 زندانی در خراسان شمالی از طریق پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند.

به گزارش نسیم امروز، عبدالرحیم گرجی اظهار داشت: اجرای طرح پابند الکترونیکی صرفنظر از ایجاد تغییرات در سبک، نوع و کیفیت اجرای نظارت‌های لازم بر زندانیان، مزایای فراوانی برای فرد و خانواده زندانی دارد، ضمن اینکه قضات نیز از اجرای این طرح استقبال می کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از پابند الکترونیکی تنها با هدف کاهش جمعیت کیفری نیست، بلکه در برخی جرائم سبک‌تر، جدا کردن فردی از خانواده به دلیل هر خطایی، آسیب‌های فراوانی را برای خانواده و جامعه دارد که بسیاری از این چالش ها در این طرح پاسخ داده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی با بیان اینکه طرح مزبور برای محکومان مالی و زندانیان غیرخطرناک اجرا می شود، افزود: محدوده رفت و آمد زندانیان زیر پوشش این طرح توسط قاضی تعیین می شود و حتی این افراد در مقاطعی از مرخصی نیز بهره مند می شوند و محدودیت آنان برای حضور در محدوده خاص برداشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: اعمال مراقبت‌های الکترونیکی در فضای فیزیکی خارج از زندان موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می شود و فرصتی را برای اصلاح رفتار در اختیار این زندانیان قرار داده می شود.

گرجی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ درصد زندانیان خراسان شمالی مشغول به کار هستتند، گفت: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از جمله اولویت های کاری سازمان زندانیان است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی؛ تعداد زندانیان این استان را حدود ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: این تعداد زندانی در سه زندان و یک کانون اصلاح تربیت تحمل حبس می کنند.

وی در خصوص میانگین سنی زندانیان خراسان شمالی افزود: ۷۲ درصد زندانیان بین ۲۶ تا ۴۵ سال هستند که به نوعی این افراد باید هم اکنون در محیط های کاری باشند اما متاسفانه به علت مشکلات و آسیب های اجتماعی و بیشتر اعتیاد در زندان ها تحمل حبس می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره