اخبار برگریده
چهارشنبه, 29 فروردين 1403 03:31

دوشنبه, 13 مرداد 1399 ساعت 09:16
  • .

برگزاری نخستین دادگاه الکترونیکی در استان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس کل دادگستری خراسان شمالی از برقراری زیرساخت دادرسی الکترونیک در تمام شعب قضائی استان و برگزاری نخستین دادگاه الکترونیک در شهرستان جاجرم خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: زیرساخت دادرسی الکترونیک (مجازی) از ابتدای مرداد در تمام محاکم قضائی خراسان شمالی فراهم و از چندی قبل شهرستان جاجرم بعنوان پایلوت اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به برگزاری اولین دادگاه الکترونیکی از طریق ارتباط شعبه رسیدگی کننده با زندان محل نگهداری متهم یا محکوم علیه در شهرستان جاجرم از تلاش برای تقویت زیرساخت‌های بخش آمار و فناوری اطلاعات در قوه قضائیه برای کاهش هزینه‌های دادرسی و خطرات ناشی از حضور فیزیکی افراد در دادگاه‌ها و حین انتقال زندانیان به محاکم خبر داد.

وی انجام مراحل دادرسی به صورت غیر حضوری و الکترونیک را گامی مهم در رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی برشمرد و خاطرنشان کرد: ارتقاء سطوح کمی و کیفی این سازوکار الکترونیک که بیش از پیش موجبات برقراری سرعت و دقت و مزایای فراوان دیگر ر ا در فرایند دادرسی فراهم می‌سازد تا توسعه کامل آن در استان کماکان ادامه دارد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره