اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 09:41

سه شنبه, 20 خرداد 1399 ساعت 12:05
  • .

پایان مرخصی کرونایی زندانیان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مرخصی کرونایی زندانیان خراسان شمالی به پایان رسید و تمامی مددجویان با رعایت مسایل بهداشتی و غربالگری، برای ادامه دوران محکومیت به زندان‌ها بازگردانده شدند.

به گزارش نسیم امروز، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا ۵۶ درصد زندانیان استان که شرایط ترخیص داشتند، برای کاهش شمار زندانیان و پیشگیری از ابتلا به بیماری به مرخصی فرستاده شده بودند که اکنون و بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا و مقام های قضایی مهلت مرخصی آنان پایان یافته و به زندان ها بازگشته اند.

مجتبی محمدی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به داخل زندان ها اندیشیده شده است، گفت: زندانیان پس از طی کردن دوران قرنطینه و اطمینان از سلامت، به بند ها وارد شده اند.

وی اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا، ۴۰ نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند نیز شامل عفو رهبری و بخشودگی شده و به زندان بازنگشتند.

محمدی با بیان اینکه تاکنون هیچ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در زندان های استان شناسایی نشده است، افزود: در بدو ورود به زندان ها تمامی کارکنان اداری، یگان ها، سربازان و زندانیان ضدعفونی و غربالگری می شوند و همچنین تب آنان نیز به صورت مستمر سنجیده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان و خانواده آنان هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا هر روز همه افراد غربالگری شده و در صورت کوچکترین مشکلی سریعا به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه زندان برخلاف دیگر مراکز تعطیل‌بردار نیست، گفت: البته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و رعایت مسایل بهداشتی با وسواس تمام در فضای زندان صورت گرفته و به مددجویان نیز سفارش شده است.

وی افزود: تمامی مراکز اشتغال و حرفه آموزی زندان ها نیز با رعایت مسایل و پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز _دوشنبه_ ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان کرونا نیز به هشت هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره