اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 20:45

شنبه, 30 مهر 1401 ساعت 08:19

وضعیت پُرخطر کرونا در 2 شهرستان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

2 شهرستان خراسان شمالی از وضعیت زرد خارج و در شرایط پرخطر نارنجی قرار گرفتند.

به گزارش نسیم امروز، براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، بی ثباتی رنگ بندی کرونایی در برخی مناطق استان نشان می دهد که در ۲ هفته اخیر شاهد وضعیت پرخطر کرونایی در شهرستانهای بجنورد و اسفراین هستیم.

برپایه این خبر، گر چه تعداد مناطق نارنجی کرونایی خراسان شمالی افزایش نیافت اما آنچه که در این بین مهم است بی ثباتی رنگ بندی کرونایی در برخی مناطق استان است به گونه ای که در ۲ هفته اخیر شاهد جابجایی وضعیت پرخطر کرونایی از شهرستانی به شهرستان دیگر هستیم.

براساس رنگ‌بندی جدید، شهرستان های گرمه و مانه سملقان که هفته گذشته در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته بود، به وضعیت زرد تغییر رنگ داد و شهرستان های بجنورد و اسفراین از وضعیت زرد خارج و در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفت.

شهرستان های فاروج، جاجرم، شیروان و رازوجرگلان نیز در همان رنگبندی زرد کرونایی باقی ماند.

بر این اساس ۲ شهرستان بجنورد و اسفراین در وضعیت نارنجی و شهرستان های گرمه، مانه و سملقان، فاروج، جاجرم، شیروان و رازوجرگلان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

بستری ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹

به گزارش روز شنبه از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بستری ۲۰ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، اینک ۱۲۱ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

آمار فوتی های کرونایی خراسان شمالی در ۲۴ ساعت گذشته، برای دومین روز متوالی، صفر شد.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان، کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا به امروز ۲ هزار و ۲۴۶ نفر قربانی داشته است.

براساس اعلام کارشناساس حوزه سلامت، با توجه به شیوع احتمالی مجدد کرونا، دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن کرونای آنها گذشته، الزامی است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره