اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 18:13

یکشنبه, 31 مرداد 1400 ساعت 08:59
  • .

پروتکل‌های بهداشتی در روستاها رعایت نمی‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: پروتکل‌های بهداشتی در پیک پنجم بیماری کووید ۱۹ در سطح روستاهای استان رعایت نمی‌شود که از جمله آنها نبود فاصله اجتماعی در تمامی تجمع‌ها است.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در ستاد استانی مدیریت بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: هم اینک وضعیت روستاها در این خصوص خوب نیست، علاوه بر آیین های عزاداری در سایر تجمع ها نیز پروتکل های بهداشتی کمتر رعایت می شود.

وی از پایگاه های بسیج در سطح روستاها خواست تا به این موضوع بیشتر ورود پیدا کنند و افزود: در هر نوع تجمعی باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

استاندار خراسان شمالی از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست در ارایه آمار فوتی های ناشی از کرونا در سطح روستاها و شهرها را به تفکیک نیز ارایه دهند و گفت: باید بدانیم که وضعیت در هر منطقه ای چگونه است تا برنامه های پیشگیرانه را بیشتر به آن سو ببریم.

شجاعی همچنین خواستار ارایه آمار از وضعیت واکسن در حوزه آموزش و پرورش شد و افزود: برای بازگشایی مدارس باید خود را آماده کنیم، چگونگی آن توسط ستاد ملی اعلام خواهد شد، علاوه بر معلمان، کادر آموزشی، رانندگان سرویس های مدارس و خانواده دانش آموزان نیز واکسن بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از پوشش واکسینه شدن زندانیان انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه ۲ هزار دوز واکسن در اختیار زندان ها گذاشته شده است اما آمار واکسیناسوین را به ۱۰۰ درصد نرسانده اند و در این زمنیه نسبت به کشور عقب هستیم.

استاندار خراسان شمالی خواستار سخت گیری بیشتر در خصوص منع تردد از سمت خراسان رضوی شد و اظهار داشت: وضعیت این استان در خصوص شیوع بیماری در این پیک بهبود نیافته است.

شجاعی به شیب ملایم تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان نیز اشاره کرد و افزود: باید تلاش ها در حوزه پیگیری را مضاعف کنیم.

وی از کمبود اکسیژن در مراکز درمانی نیز انتقاد کرد و گفت: در این خصوص نسبت به سایر استان ها عقب هستیم با وجود اینکه بخشی از نیازها تامین شد اما هنوز هم نیاز در این خصوص وجود دارد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بیش از ۲۳۱ هزار دز واکسن وارد استان شده است گفت: حدود ۲۰ درصد جمعیت مشمول تاکنون واکسینه شده اند که این شاخص در استان حدود ۱۸ درصد است.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه پیش در موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی قرار دارد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۱۹۵ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است. / ایرنا

آخرین ویرایش در یکشنبه, 31 مرداد 1400 ساعت 08:59
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره