اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 23:08

سه شنبه, 22 اسفند 1402 ساعت 09:39

توزیع 55 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: این سازمان امسال ۵۵ هزار و ۱۶۸ بسته معیشتی بین نیازمندان و محرومان توزیع کرد.

به گزارش نسیم امروز، سرهنگ مجتبی مداحی اظهار کرد: هر بسته معیشتی شامل برنج، حبوبات، ماکارونی و روغن به ارزش هفت میلیون ریال است که بین نیازمندان استان در روستاهای محروم و حاشیه شهرها توزیع شد.

وی با بیان اینکه به مناسبت های مختلف بسته های معیشتی در روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهرهای این استان توزیع خواهد شد افزود: در این راستا مردم مومن و خیر و همچنین ارگان ها، نهادها و سازمان ها مشارکت دارند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت:‌ اینک قرارگاه جهادی سازمان بسیج سازندگی استان اهدای کمک معیشتی به نیازمندان را در برنامه دارد و علاوه بر این، طرح های دیگری نیز برای کمک به این قشر در حال اجرا دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال جاری با مشارکت مردم خیر این استان ۵۳۴ سری جهیزیه برای زوج های جوان استان تهیه و اهدا شد گفت: هر سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، فرش و سایر اقلام است.

مداحی ارزش هر سری جهیزیه را ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و افزود: در مجموع ۲۶۷ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه ها هزینه شده است.

وی یادآور شد: ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی در راستای محرومیت زدایی در بخش‌های مختلف این استان فعالیت می کنند که از این تعداد؛ یکهزار و ۴۹۶ گروه جهادی برادر و ۵۴۸ گروه جهادی نیز بانوان هستند.

مداحی با بیان اینکه یکهزار و ۶۵۰ گروه جهادی استان محله ور و ۳۹۴ گروه جهادی استان جغرافیا محور هستند گفت: این گروه ها در راستای محرومیت زدایی در بخش های ساخت و تعمیر مسکن، طرح های آبرسانی، تعمیر مدارس، ایجاد راه های روستایی، گازرسانی و انتقال آب با کانال، ایجاد استخر ذخیره آب و طرح های آبخیزداری در مناطق محروم و روستایی فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خراسان شمالی از نظر محرومیت در آخرین رده های کشور قرار دارد که نیاز به فعالیت بیشتر گروه های جهادی در مناطق مختلف است.

گفتنی است: بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعتی یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و علاوه بر این جمعتی زیادی که حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهرهای این استان سکونت دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف از جمله معیشت هستند.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره