اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 05:16

چهارشنبه, 15 آذر 1402 ساعت 13:06
  • .

برگزاری مسابقات قرآنی به نهادینه شدن فرهنگ دینی کمک می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس ستاد برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت:‌برگزاری مسابقات قرآن کریم به نهادینه شدن فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه کمک می کند.

به گزارش نسیم امروز حمید مجیدی مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: مردم استان خراسان شمالی از برگزاری این دوره از مسابقات کشوری استقبال بی نظیری داشتند.

وی افزود: در این مسابقات 58 هزار نفر در مراحل شهرستانی، استانی و مقدماتی رقابت کردند و برترین‌های این دوره نیز به مسابقات بین‌المللی راه می‌یابند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: قاریان مصری همزمان با دهه فجر امسال به خراسان شمالی سفر می کنند و در روستاهای استان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در نظر داریم تا بعد از برگزاری مسابقات، موج قرآنی ایجاد شده را در استان تقویت کنیم گفت: یکی از برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه این است که حوزه روستایی را تقویت کند.

مجیدی مهر اظهار کرد:‌حضور قاریان مصری کمتر از برگزاری مسابقات نیست و به طور قطع ۱۰ هزار نفر از این حضور استقبال خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه سیاست ما تقویت حوزه روستایی است تصریح کرد: خراسان شمالی نیز با همت استان و مجموعه اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پای کار آمدن رسانه های استان بخشی از ترتیل خوانی هایمان را از روستاهای این استان در ماه مبارک رمضان آغاز کنیم.

رییس ستاد برگزاری چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم گفت:‌برگزاری مسابقات قرآن کریم در سازمان اوقاف برای همه اقشار مختلف آزاد است اما این مسابقات به صورت تخصصی در مراحل مختلف برگزار خواهد شد که فعالان قرآنی و قاریان را در سطح استاندارد جذب خواهد کرد و همچنین می توانند به مسابقات بین المللی راه یابند.

وی افزود: همچنین تلاش می کنیم تا برنامه های آیینی تعزیه خوانی را در استان خراسان شمالی پخش تلویزیونی داشته باشیم که این آیین ها در مناطق روستایی برگزار خواهیم کرد.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نهم ماه جاری در شهر بجنورد در ۲ بخش نغمات دینی و آوایی با رقابت ۳۵۶ شرکت کننده در حال برگزاری است، هجدهم ماه جاری به کار خود پایان می دهد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره