اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 08:00

شنبه, 11 آذر 1402 ساعت 13:16
  • .

هدیه قاریان مسابقات سراسری قرآن به شهدای غزه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

قاریان در نخستین روز از برگزاری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ثواب تلاوت‌های خود را به شهدای مظلوم غزه هدیه کردند.

به گزارش نسیم امروز، مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۶۰ داور مسابقات بین المللی و برگزاری ۸۵ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان های استان خراسان شمالی و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده گان و دارالقرآن ها تا ۱۸ ماه جاری ادامه دارد.

به گفته کارشناسان؛ حضور این تعداد از فعالان قرآنی در استان بی سابقه بوده است و فضای استان را عطرآگین کرده است و این رویداد موجب ارتقای سطح کیفی قاریان استان می شود. مراسم افتتاحیه، روز پنجشنبه برگزار شد و جمعه به عنوان نخستین روز از این دوره از مسابقات با حضور علاقه مندان به کلام الهی برگزار شد.

یکی از حاشیه های نخستین روز این مسابقات این بود که قاریان علاوه بر نثار ثواب تلاوت‌ها به شهدای غزه دو کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات به صورت قرعه کشی بین حاضران شرکت کننده اهداء شد.

برپایه این گزارش در نوبت صبح اولین روز رقابت‌های مسابقات سراسری قرآن کریم، رقابت در بخش نغمات دینی ویژه برادران در رشته هم خوانی قرآن کریم، طبق برنامه از بعد از ظهر در سالن اجتماعات هتل داریوش بجنورد ادامه یافت.

در ادامه این دوره از مسابقات از جمله تصمیمات برگزار کنندگان توجه به عملیات طوفان‌الأقصی و حمله رژیم غاصب صهیونیستی به غزه و گرامیداشت شهدای غزه بود، فیلمی از حوادث دو ماه اخیر در فلسطین اشغالی و نوار غزه برای حاضران پخش شد.

در بخشی دیگر از نوبت عصر نخستین روز برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم، برگزارکنندگان با توزیع برگه‌هایی در میان حاضران، طبق روز گذشته و افتتاحیه این دوره، مقدمات برگزاری قرعه‌کشی کمک‌هزینه سفر عتبات عالیات به دو نفر را فراهم کردند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم گروه همخوانی «پیامبر اعظم» از استان کرمان به عنوان ششمین گروه به اجرای برنامه پرداختند که آیاتی از سوره انسان را تلاوت کردند.

پیش از اجرای این گروه از آنجا که در این رشته دو گروه یعنی معراج و پیامبر اعظم از استان کرمان شرکت داشتند، مجری یاد و خاطره سردار دل ها؛ شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

آخرین گروه که تا قبل از وقت اذان مغرب و عشا موفق به اجرای برنامه خود شدند، گروه تبیان استان هرمزگان بودند که آیات ۱۹ تا ۲۵ سوره اسراء را تلاوت کردند.

در ادامه این دوره از مسابقات شرکت کنندگان در این مراسم فیلم کوتاه دیگری درباره مظلومیت و مقاومت مردم غزه در برابر حملات ددمنشانه رژیم اسرائیل را مشاهده کردند و حاضران برای پیروزی مردم فلسطین و نابودی رژیم سفاک صهیونیستی دست به دعا برداشتند.

اجرای ۱۴ مؤذن در دومین روز مسابقات

امروز شاهد دومین روز از رقابت‌های چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم هستیم که ۱۴ مؤذن در رشته اذان بخش نغمات دینی آقایان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. پیش از ظهر امروز شنبه ۱۱ آذر در رشته اذان بخش نغمات دینی آقایان، ۱۴ مؤذن با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و بعد از ظهر هم در رشته تواشیح (مدیحه‌سرایی) ۱۶ گروه از استان‌ها، برنامه خود را اجرا خواهند کرد.

اجرای مسابقات روز دوم را مهدی صفری به عهده دارد و در رشته اذان محمدحسین سعیدیان، رئیس هیئت داوران است و سیداحمد مقیمی نیز مسئولیت فنی را به عهده دارد. سیدعباس انجام، محمدرضا پورزرگری، رضا روانبخش و حمیدرضا احمدی وفا که روز گذشته در ترکیب هیئت داوران حضور داشتند، امروز هم داوری را به عهده خواهند داشت. حضور حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نشان از اهتمام امام جمعه به این مسابقات است.

اسامی مؤذنانی که امروز اذان می گویند، شامل محمدحسین ابراهیمی و متین قربانی از قم، احسان‌الله رحمانی از تهران، علی‌اصغر شم‌آبادی از خراسان رضوی، مجتبی کریمی از مازندران، محمدمهدی مولایی از زنجان، امیرحسین فلاحی از گلستان، عادل صمدی از خراسان شمالی، مجتبی محمدی‌راد از گلستان، محمدرضا کرم‌نژاد از فارس، جواد مولایی از همدان، عبدالصمد اسکندری از لرستان، ابراهیم مرتضوی از البرز و رضا بردبار از فارس است./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره