اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 18:19

پنج شنبه, 09 آذر 1402 ساعت 11:43
  • .

پیچش عطر کلام وحی با برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

عطر قرآن و کلام وحی هم زمان با نزدیک شدن به آغاز چهل و ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم، فضای خراسان شمالی را فرا گرفته و در آسمان پیچیده است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، بجنورد مرکز خراسان شمالی از امروز نهم آذرماه تا ۱۸ ماه جاری، عرصه حضور قاریان قرآن در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است، میزبانی معنوی که با حضور یکهزار فعال قرآنی همراه است و شرکت کنندگان ممتاز کشور و همچنین شرکت کنندگانی از این استان در این رویداد معنوی با هم به رقابت می‌پردازند.

از مجموع یکهزار فعال قرآنی، ۶۷۰ نفر شامل نفرات برتر راه یافته به مرحله کشوری از استان های کشور هستند که در این دوره از مسابقات با هم رقابت می کنند.

این مسابقات در رشته های آوایی، معارفی و نغماتی برگزار می شود، بخش آوایی انفرادی این مسابقات شامل حفظ ۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی بوده و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه، معارف صحیفه سجادیه است.

مسابقات آقایان این رویداد در سالن اجتماعات مجموعه هتل داریوش و رقابت بانوان هم در سالن اجتماعات مجموعه کمپ پتروشیمی بجنورد از صبح فردا جمعه اغاز می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در این باره گفت: ۱۱ داور ملی و شاخص داوری این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی با بیان اینکه این مسابقات در رشته های آوایی، معارفی و نغماتی برگزار می شود اظهار کرد: بخش آوایی این مسابقات شامل حفظ کل و ۲۰جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و در بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره های یاسین و الرحمن و در بخش معارف تخصصی نیز شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

وی افزود: ۲۵ محفل انس با قرآن در مساجد، پنج محفل در امامزادگان شاخص شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج، ۲۵ محفل در مدارس، پنج محفل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مابقی محافل نیز در سازمان‌ها، حوزه‌های علمیه، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، صنایع بزرگ و کارخانجات استان برگزار می شود.

وی گفت: هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با قرآن، ارتقای سبک زندگی قرآنی در جامعه، بالا بردن و ارتقای دانش قرآنی در بخش های مختلف است.

وی افزود: هفت قاری ممتاز ایرانی که بین المللی هستند در این دوره از مسابقات حضور دارند که از این افراد و همچنین سایر اساتید مجرب دعوت می شود تا در محافل انس با قرآن کریم مشارکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۶۷۰ شرکت کننده ممتاز کشور در این دوره از مسابقات سراسری قرآن با هم رقابت می‌ کنند افزود: ۶۷۰ نفر شرکت کننده شامل نفرات برتر راه یافته به مرحله کشوری از ۳۱ استان در رشته های آوایی، معارفی و نغماتی در این دوره از مسابقات با هم به رقابت می پردازند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن کریم همزمان با چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد برنامه‌ریزی شد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری اظهار کرد: ۲۵ محفل انس با قرآن در مساجد، پنج محفل در امامزادگان شاخص شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم و فاروج، ۲۵ محفل در مدارس، پنج محفل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مابقی محافل نیز در سازمان‌ها، حوزه‌های علیمه، اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی، صنایع بزرگ و کارخانجات استان برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری محافل انس با قرآن کریم را ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با قرآن، ارتقای سبک زندگی قرآنی در جامعه، بالا بردن و ارتقای دانش قرآنی در بخش های مختلف از جمله قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر قرآنی، معارف قرآنی و سایر حوزه ها عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: آشنایی مردم با تلاوت زیبای قرآن از دیگر اهداف برگزاری محافل انس با قرآن کریم است که باعث علاقه مندی بیشتر افراد جامعه به یادگیری و آموزش قرآن خواهد شد.

تاکید بر برگزاری هرچه بهتر مسابقات

استاندار خراسان شمالی هم گفت: میزبانی از مسابقات کشوری قرآن کریم، فرصتی برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل استان است در این باره تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد معنوی و ملی در استان از جمله مکان برگزاری برای خواهران و برادران، محل های اسکان و پذیرایی و سایر موارد اندیشیده شده است.

محمدرضا حسین نژاد با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و صنایع برای برگزاری هرچه باشکوهتر این رویداد معنوی اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب باید تلاش مضاعفی انجام شود.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان به قرآن نیاز داریم افزود: قرآن و آموزه های دینی زمینه پیشرفت جامعه را در تمامی بخش ها فراهم خواهد کرد و اینک باید از رویداد های فرهنگی استقبال کرد.

استاندار خراسان شمالی گفت: این دوره از مسابقات کشوری برگ زرینی برای استان خواهد شد و مسوولان تمامی دستگاه های فرهنگی در این خصوص همکاری و مساعدت داشته و همچنین صنایع نیز مسوولت های اجتماعی در این راستا را داشته باشند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره