اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 14:44

یکشنبه, 26 تیر 1401 ساعت 18:52
  • .

اجرایی شدن۲۴۰ عنوان برنامه‌فرهنگی در تابستان امسال

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرایی شدن ۲۴۰عنوان برنامه در تابستان امسال خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، تقی صادقی درنشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت: طی سفر رییس جمهوری به استان تعداد ۱۲۴ درخواست و ‌شکایت به اداره کل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی استان رسیده که از این میان ۵۳ درخواست مربوط به سازمان حج و امور ‌اوقاف بود و ۲۶ درخواست و‌شکایت هم مربوط به اداره کل ارشاد بوده است.

وی با اشاره به جدول ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: از محل هدفمندی یارانه ها مبلغ دو میلیارد و ۴۹۰ میلیارد تومان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته که در هر بخش طرح های ویژه‌ای برای برگزاری برنامه‌ریزی شده است.

صادقی با اعلام ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت گفت: اجرای برنامه‌های میدانی با اولویت اجرا در شهرستان‌ها و مناطق حاشیه‌ شهر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی طی این دهه برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.

به گفته وی طی سفر رییس جمهوری به استان تعداد ۱۲۴ درخواست و ‌شکایت به اداره کل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی استان رسیده که از این میان ۵۳ درخواست مربوط به سازمان حج و امور ‌اوقاف بود و ۲۶ درخواست و‌شکایت هم مربوط به اداره کل ارشاد بود

وی تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان و دعوت از موسسات فرهنگی و هنری خراسان شمالی به منظور ارایه طرح های مورد نظر در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در نهایت ۳۴ طرح در این حوزه ارایه شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان شمالی گفت: ۲ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی و هنری در قالب طرح های کاهش آسیب های اجتماعی استان اختصاص یافت.

وی افزود: در مجموع ۲۲ طرح کاهش آسیب های اجتماعی توسط معاونت فرهنگ و رسانه، ۱۰ طرح توسط معاون هنری و ۲ طرح توسط معاون قرآن و عترت اداره کل ارشاد خراسان شمالی بررسی و اجرا می شود.

کارشناس مسئول امور هنری و ‌سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی نیزدراین نشست، با اشاره به برگزاری اولین جشنواره تئاتر خیابانی گفت: پیش از این به صورت موردی تئاتر خیابانی برگزار شده است ولی بعد از این اجراها به صورت جشنواره خواهد بود و متن آثار تا نیمه‌ مرداد مورد بررسی قرار می‌گیرد و مراحل بعدی طبق زمان‌بندی اجرایی می‌شود.

رضا لنگری با اشاره به برگزاری جشنواره‌فیلم کوتاه و عکس عمیق عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی میزبان جشنواره ملی فیلم کوتاه عشایر بود این پتانسیل ایجاد شده تا فیلم‌سازان در عرصه فیلم کوتاه در استان وارد رقابت دیگری شوند و ‌در سطح استانی کارهای تولیدی خود را برای جشنواره تا پایان شهریور به دبیرخانه ارسال کنند.

وی همچنین به تولید فیلم های مستند استانی اشاره کرد و‌گفت: با هدف الگوسازی قهرمانان ملی امسال ساخت مستند سه شهید استانی، سردار شهید محمدزاده، رستمی و‌کریمی در دستور کار است.

ناظر طرح کاهش آسیب های اجتماعی حوزه معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در ادامه این نشست گفت: پیش از این تئاتر خیابانی در استان به صورت موردی برگزار ولی امسال به صورت جشنواره برگزار می شود و باید هنرمندان متن آثار خود را تا نیمه‌ اول مرداد ماه سال جاری ارسال کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره