اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 01:38

سه شنبه, 24 تیر 1399 ساعت 09:54
  • .

نخستین برنامه طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در خراسان شمالی اجرا می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر ستاد همااهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: نخستین برنامه طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» در خراسان شمالی اجرا می شود.

به گزارش نسیم امروز؛ هاشم شیرازیان در جلسه هماهنگی طرح ملی «سه شنبه های تکریم » که با حضور اعضا برگزار شد، با توضیح گفت: با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و توجه بر اقتضائات محلی با محوریت مسجد و زیرنظر امام جماعت در این طرح سعی شده تا تکریم شهدا و تاثیرگذاران فرهنگی در محلات تداوم یابد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه افزود: تکریم افراد معرفی شده در روزهای سه شنبه با حضور ائمه جماعات، هیئت امنا، مسئولان محلی و منطقه ای به منظور الگو سازی در سطح محله در قالب "طرح ملی سه شنبه های تکریم" انجام می گیرد.

وی قدردانی از خانواده‌ شهداء و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمان مسجد، مسئولان تأثیرگذار و مسجدمحور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی را ازجامعه هدف این طرح ملی نام برد.

«شیرازیان» به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهداء و ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز و ... در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد به عنوان اهداف اصلی این طرح می توان برشمرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه هر کانون می‌تواند با هماهنگی امام جماعت مسجد نسبت به تعیین شاخص‌های جزئی با لحاظ اقتضائات محلی و بومی اقدام کند، به طور کلی انتخاب افراد پایبند به اصول و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افراد موفق، الگو و جریان ساز در محله و نیز افراد دارای حسن شهرت و چهره خوشنام را ازشاخص های کلی تکریم نام برد.

«شیرازیان» در خصوص نخستین جلسه برگزاری این طرح و تقدیر از خانواده شهدا، سه شنبه 24 تیرماه را پیشنهاد داد که در جلسه مصوب شد و هماهنگی های لازم در این خصوص با مشورت اعضای حاضر انجام گرفت.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره