اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 15:54

یکشنبه, 22 تیر 1399 ساعت 08:58
  • .

یادداشت طنز// مافیای گوشت مصنوعی و قبر خالی!

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

یک فعال رسانه در یادداشت طنز خود با عنوان مافیای گوشت مصنوعی و قبر خالی نوشت: . فقط کم مانده گوشت گوساله تحصیلکرده و فرنگ رفته به بازار عرضه شود.

به گزارش نسیم امروز، در این یادداشت آمده است:

خدا بیامرز «آبراهام مزلو» نظریه‌پرداز کلاسیک مدیریت، در مورد نیازهای اساسی انسان شکر های فراوانی ببخشید نظریات متعددی افاضه کرده است. یکی از نظریات ایشان در باب نیازهای طبیعی انسان نظیر پوشاک، مسکن، نیاز های امنیتی ، نیاز های اجتماعی، خود شکوفایی، دانش‌اندوزی و شناخت و درک پدیده‌ها و نیاز به زیبایی و نظم است که در حال حاضر چندان جدی گرفته نمی شود! به قول «بابا پنجعلی» بود بود نبود نبود! چرا که در عصر کنونی با این نرخ های صعودی مسکن و مواد غذایی و آلودگی همیشگی هوا، خلق الله نقداً به مختصری آب و هوای پاکیزه و یک کف دست غذای معیشتی نیاز دارند تا علی الحساب زنده بمانند؛ بعد از 1400 هم خدا بزرگ است! با این وجود غذا داستانش تومنی هشت پارسه با بقیه موارد توفیر دارد و یکی از اصلی ترین نیاز های بشری است که شوخی بردار هم نیست. به قول عمو سیفی ( سرایدار مفخم مدرسه ما) غذا از نان شب هم واجب تر است!

در همین راستا وقتی دوستان وزارت بهداشت دیدند اوضاع تغذیه مردم کشمشی است و مرغ و تخم مرغ هم از سفره مردم رخت برچیدند، دور هم جمع شدند و فکر هایشان را یک کاسه کردند تا ببینند در جوار فعالیت های مشعشع وزارت کشاورزی برای تامین نیاز های غذایی مردم، می توانند فکری برای شکم مردم بکنند یا خیر؟! ( سیف الله کارد به اون شکمت بخوره که دوستان وزارت بهداشت در این اوضاع پیچیده، مجبورند وقت شان را برای سیر کردن شکمت هدر دهند!) فلذا دوستان دور هم گرد آمدند و پس از بحث و بررسی فراوان به این نتیجه رسیدند که قیمت گوشت از حد فزون است و یگانه راه حل مشکل پروتئین تولید گوشت مصنوعی است!

اصل خبر به روایت جراید: مدیرکل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: هم اکنون تعدادی شرکت برای طرح‌های سلامت دیجیتال شناسایی شده اند و با توجه به توسعه روز افزون جمعیت بر روی پروژه گوشت مصنوعی نیز بررسی‌هایی در حال انجام است. ملاحظه فرمودید... به قول فردوسی علیه الرحمه :« ابا همگنان تان بتر زان کند . . . به شهر اندرون گوشت ارزان کند» و باقی داستان ... ( معنای بیت اول را خودمان هم نفهمیدیم؛ گیر ندهید)

جن کم بود یکی هم از روی دیوار پرید! یعنی تراریخته ها، روغن دارای پالم، سوسیس و کالباس تولید شده با گوشت خر و گربه ، زعفران غنی شده با کاکل ذرت، کیک تزئین شده با قرص، آبلیموی تولید شده با کاه و یونجه، هندوانه قرمز شده با رنگ صنعتی، چای ترکیب شده با برگ خشک، آب دارای نیترات، شیر فرآوری شده با وایتکس، برنج خارجی دارای آرسنیک و ... کم بود حالا باید گوشت مصنوعی را هم به گزینه های روی میز اضافه کنیم.

البته این همه داستان نیست و یک جای کار می لنگد. چرا که چند وقت رئیس انجمن صنفی گاوداران اعلام کرد که گوشت های به اصطلاح لاکچری با قیمت کیلویی یک میلیون تومان در بازار عرضه می شود! گوشت لاکچری همان گوشت ویل است که گوساله آن تنها با شیر تغذیه شده یا گوشت دام با گرفتن ماساژ عضلانی، دارای بافت لطیف و ساختاری مناسب می شود که این امر باعث افزایش قیمت تا کیلویی یک میلیون تومان می شود. فقط کم مانده گوشت گوساله تحصیلکرده و فرنگ رفته به بازار عرضه شود. آن وقت شما انتظار دارید کسانی که تا دیروز گوشت لاکچری و گوشت آهو و گوزن کیلویی یک میلیون تومان می خوردند، بیایند گوشت مصنوعی بخورند؟! به نظر شما کسی که تابلوی سهراب سپهری را 6 میلیارد می خرد، قیمت ماشین و منزل مسکونی اش به اندازه حقوق یک سال پرسنل وزارت بهداشت و درمان و پزشکی است، گوشت مصنوعی می خورد؟! ما معمولی ها در خوردن گوشت یخ زده تردید داریم و با اکراه می خوریم، دیگر آقا زاده ها و صاحبان ژن های نیکو و سلبریتی ها و دوستان شان که جای خود دارند!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره