اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 22:04

یکشنبه, 18 ارديبهشت 1401 ساعت 09:42
  • .

جهاد تبیین محور فعالیت های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: جهاد تبیین محور فعالیت های تبلیغات اسلامی این استان در ماه مبارک رمضان امسال بود.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام حمید رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی پس از بیانیه گام دوم، رویکرد احیای ظرفیت‌های مردمی را در دستور خود قرار داده و تلاش می کند تا الزامات فعالیت تشکل‌های مردمی را فراهم و از دخالت در اجرا پرهیز کند.

وی با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی این استان در ماه مبارک رمضان ۱۵۰ میلیون تومان به صورت مستقیم برای برگزاری مراسمات این ماه هزینه کرده است ، بیان داشت: تشکل‌های مردمی در این ایام هزینه های بسیار زیادی به ویژه در شب های احیا انجام داده اند که به دنبال احصای اعداد و ارقام نبوده ایم .

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون ۱۲۰ نفر امام روستا در روستاها مستقر بوده و ۲۰ مبلغ در حاشیه شهر و ۱۰ مبلغ در مساجد استان فعال هستند.

وی به حضور ۳ هیات و تشکل مذهبی از خراسان شمالی در « مهرواره هوای نو» کشوری خبرداد و گفت:

حجت الاسلام رفیعی در ادامه به برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم اشاره کرد و افزودو: این مسابقات با حضور ۸۳ نفر در بجنورد برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری گسترده جلسات خانگی قرآن کریم، گفت: همچنین در ماه مبارک رمضان امسال ۲۵۵ برنامه جلسه خانگی قرآن کریم با شرکت ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مخاطبین برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اقدامات فرهنگی آموزشی این اداره کل از فعالیت ۵ مدرسه صدرا در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۴۷ دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی برنامه‌های جزخوانی قرآن کریم، کرسی تفسیر آیات، جشنواره قرآنی، عزاداری ایام شهادت امام علی (ع)،اعزام مبلغان به روستاها و برپایی نمایشگاه وحدت و مقاومت را از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان امسال عنوان کرد.

حجت الاسلام رفیعی افزود: همچنین مراسم پخت غذای مقلوبه نیز برای نخستین بار در روز قدس در بجنورد انجام شد.

وی برگزاری ۶ پویش قرآنی با عناوین نذر نان مهربانی، جزخوانی برای شهدای فلسطین، پویش مردمی تلاوت قرآن برای شهدای جهادگر حرم رضوی و پویش یک آیه یک سخن در این ایام را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ روحانی و مبلغ دینی به صورت دائم در مناطق روستایی و حاشیه شهرها مستقر هستند، اظهار داشت: علاوه بر این ۸۳ مبلغ دینی به منظور فعالیت های دینی درماه مبارک رمضان به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به محدودیت های کرونایی اعزام مبلغان دینی در سال های اخیر اظهار کرد: طی دو سال اخیر تنها ۵۰ مبلغ در قالب طرح چهره به چهره به روستاهای این استان اعزام شدند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره