اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 09:21

سه شنبه, 25 بهمن 1401 ساعت 11:56
  • .

6 هزار نفر از مردم خراسان شمالی ازجشنواره فجردیدن کردند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر با استقبال ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از مردم هنردوست این استان همراه بود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، امسال نیز سیمرغ جشنواره فجر همچون سال‌های گذشته بر فضای فرهنگی سرزمین قومیت‌ها سایه افکند و بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در انتظار اکران ۲۱ فیلم این جشنواره در ۲ سینمای گلشن و عمیق بجنورد نشستند.

جادوی هنر هفتم در حالی پا به فضای فرهنگی این خطه گذاشت که مردم هنردوست این استان بعد از ۲ سال کرونا منتظر یک تحول فرهنگی بودند که ۲۱ فیلم ارزشی این جشنواره توانست تا حد زیادی سلیقه هنری مردم دیار قومیت ها را راضی کند.

هشتمین جشنواره فیلم فجر در این استان در حالی به پایان راه خود رسید که روز به روز بر اقبال مشتاقان برای تماشای فیلم‌های این رویداد ملی افزوده شده و هنرمندان زیادی به جرگه بینندگان این جشنواره پیوستند و تماشاگران بیشتری در سالن‌های نمایش حضور یافتند.

بررسی های میدانی نشان داد که در روزهای نخست این جشنواره اقبال خوبی از سوی مردم این خطه انجام نشد و بیشتر صندلی های ۲ سالن عمیق و گلشن خالی از تماشاگر بود به مرور با رسانه ای شدن این جشنواره در فضای مجازی این جشنواره خیلی سریع جایگاه خود را در فضای هنری استان باز کرد و مردم هنردوست خراسان شمالی در روزهای پایانی حضور پررنگی در تماشای فیلم ها داشتند و بنا به گفته سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر این خطه به تماشای ۲۱ فیلم این جشنواره نشستند.

۲۱ فیلم از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روزانه در ساعات ۱۸، ۲۰ و ۲۲ در سینماهای «گلشن» و «عمیق» بجنورد مرکز استان اکران شد و علاقه‌مندان از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه امسال این آثار را تماشا کردند.

در نخستین روز از اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر فیلم های سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست، «آه سرد» به کارگردانی حسن ناهیدی و «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزا محمدی روی پرده می رود و در روز دوم فیلم های سینمایی «چرا گریه نمی کنی؟» به کارگردانی علیرضا معتمدی، «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و در روز سوم نیز فیلم های «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد اکران شد.

روز چهارم نیز فیلم «یادگار جنوب» به کارگردانی پدرام پور امیری و حسن دوماری، «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی، فیلم های سینمایی «در آغوش درخت» به کارگردانی بابک خواجه پاشا، «آنها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمد رضا رحمانی و «گل های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت در روز پنجم در سینماهای گلشن و عمیق اکران شد.

سینماهای گلشن و عمیق بجنورد همزمان با روز ششم فیلم های «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی، «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و روز هفتم فیلم های «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه ای و «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری «هایپاور» به کارگردانی هادی محمدپور را روی پرده بردند.

روز آخر با اکران فیلم های «جنگل پرتغال» به کارگردانی آرمان خوانساریان و «شماره ۱۰» و «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی به کارگردانی حمید زرگرنژاد سینماهای مرکز استان روشن شد.

بلیت فروشی فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم‌ فجر به صورت آنلاین انجام شد و علاقمندان از طریق سامانه‌های آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com) و گیشه هفت (gisheh۷.ir) اقدام به تهیه بلیت کردند.

استقبال بیش از ۶ هزار نفر

مسعود مرواری اظهار کرد: ۲۱ فیلم چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در مدت هشت شب با ۴۸ سانس در سینماهای «گلشن» و «عمیق» بجنورد مرکز استان از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه امسال اکران شد.

وی افزود: این جشنواره در استان در مجموع ۶ هزار و ۳۰۰ نفر مخاطب داشت که از این تعداد ۶۵ درصد بانوان، ۲۵ درصد نوجوانان و مابقی سایر افراد بودند.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی گفت: بیشترین استقبال از جشنواره فجر امسال، فیلم «غریب» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسگری، «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگر نژاد و «هایپاور» به کارگردانی هادی محمدپور است.

مرواری تصریح کرد: براساس آمار؛ میزان استقبال مردم هنردوست استان از جشنواره فیلم فجر امسال ۳۵ درصد نسبت به جشنواره سال گذشته رشد داشته است.

پایان راه جشنواره فجر با استقبال پرشور مردم خراسان‌شمالی

جشنواره فیلم فجر یک جشنواره سینمایی در ایران است که از سال ۱۳۶۱ در میانه بهمن هر سال در تهران توسط بنیاد سینمایی فارابی و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و تا به امروز ۴۰ دوره از این مراسم برگزار شده که آخرین آن در بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد.

دبیر چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر "مجتبی امینی" است. تهیه‌کننده جوان سینما و تلویزیون که در سال‌های اخیر به واسطه تهیه‌کنندگی سریال گاندو و برنامه سینمایی هفت در میان اهالی سینما شناخته شده است.

امینی که سابقه اجرایی جشنواره چلچراغ را دارد، از معدود دبیران جشنواره فیلم فجر در همه ادوار است که دارای عنوان دولتی نیست. پیش از او محمد خزاعی دبیر سی‌امین دوره جشنواره فجر نیز یکی از دبیرانی بود که بیرون از دایره مدیران دولتی برای دبیری انتخاب شده بود.

طراح پوستر چهل و یکمین دوره جشنواره، استاد "مسعود نجابتی" و شعار جشنواره فجر ۱۴۰۱ «اخلاق، امید، آگاهی» است که روی پوستر این دوره هم نقش بسته و کلمه «فجر» به چشم می‌آید.

خراسان شمالی از ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه برای هشتمین دوره پیاپی میزبان این رویداد هنری بود.

در استان خراسان شمالی ۹ سالن سینمایی و ۱۲ سالن نمایشی دایر است.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 26 بهمن 1401 ساعت 07:47
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره