اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 17:39

یکشنبه, 18 تیر 1402 ساعت 09:04

دبیرخانه جشنواره ملی داستان کوتاه «بلقیس» 425 اثر دریافت کرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۴۲۵ اثر از هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه "بلقیس" استان رسید.

به گزارش نسیم امروز، تقی صادقی اظهار کرد: این آثار در سه بخش کشوری، استانی و نوقلم به دبیرخانه جشنواره واصل شده و از این تعداد آثار؛۲۵۰ اثر با موضوع ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، سبک زندگی ایرانی، اسلامی و شعار سال و ۱۷۵ اثر با موضوع آزاد است.

وی با بیان اینکه آثار رسیده در ۲ مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرند، افزود: در مجموع ۲۰۹ نویسنده به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال کرده اند که حدود ۳۲۳ اثر متعلق به نویسندگانی از ۲۱ استان کشور، ۸۵ داستان کوتاه سهم داستان نویسان خراسان شمالی و ۱۷ اثر هم در بخش نوقلم دریافت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، برپایی کارگاه های آموزشی داستان نویسی در شهرستان‌های استان در نخستین روزهای پس از انتشار فراخوان و همچنین کارگاه آموزشی با حضور داوران مرحله نهایی و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری اسفراین در روز برگزاری مراسم پایانی را از دیگر برنامه های جنبی این رویداد فرهنگی عنوان کرد.

وی عنوان کرد: شناسایی و پرورش نویسندگان و جوانان متعهد هنرمند، تولید آثار ارزشمند ادبی در حوزه داستان کوتاه، گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه، معرفی آداب و رسوم مردم خراسان شمالی و آشنایی با جغرافیای این استان، تبادل نظر بین نویسندگان مطرح کشور و بومی استان و دانش افزایی نویسندگان بومی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: فقط بخش نوقلم مختص استان خراسان شمالی است و هر نفر مجاز به ارسال سه اثر است.

صادقی بیان کرد:آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی داستان کوتاه بلقیس ۲۲ و ۲۳ تیر ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی، هنری نسیم اسفراین به دبیری علی قربانی شیراز برگزار می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره