اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 11:12

یکشنبه, 30 مرداد 1401 ساعت 07:42

70 هزار نفر مشمولان روستایی خراسان شمالی زیر پوشش بیمه روستایی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جمعیت مشمول این صندوق که جمعیت بالای ۱۸ تا ۵۰ سال را تشکیل می‌دهد حدود ۱۱۰ هزار نفر است که از این تعداد؛ ۷۰ هزار نفر بیمه شده اند.

محمدرضا غلامزاده در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز اظهار کرد: دوهزار نفر از مشمولان بیمه اجتماعی روستایی استان در چهار ماه نخست زیر پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: طبق تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی، قالیبافان وبافندگان فرش هم در شهر‌های زیر ۲۰ و بالای ۲۰ هزار نفر می‌توانند زیر پوشش این صندق قرار بگیرند.

وی اضافه کرد:همچنین کارگران فصلی وکارگران ساختمانی که زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، می‌توانند عضو این صندوق شوند.

به گفته غلامزاده ۷۰ درصد حق بیمه افراد را دولت و فقط ۳۰ درصد حق بیمه را بیمه شدگان پرداخت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: در این صندوق ۸ سطح درآمدی وجود دارد، که پایین‌ترین سطح ۶۰۰ هزار تومان درسال و بالاترین سطح درآمدی سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که توسط بیمه شده پرداخت می‌شود.

غلامزاده بیان کرد: کسانی که قبل از ۲۰ سال سابقه، بازنشسته و یا از کار افتاده می‌شوند برابر ۲۰ روز سطح درآمدی که انتخاب کردند به صورت ماهانه مستمری می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستایی اضافه کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می‌شوند.

وی از اجرای طرح یک میلیون بیمه شده جدید خبردادو گفت: بیمه ۲۰ هزار نفر سهم خراسان شمالی است که قرار شده ۷ هزار نفر طبق تفاهم نامه با دستگاه‌ها بیمه شوند و ۱۳ هزار نفر هم توسط کارگزاری‌های بیمه اجتماعی روستایی (دهیاری‌ها و شورا‌های روستایی) زیر پوشش قرار بگیرند.

غلامزاده گفت: برآورد می‌شود با افزوده شده شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر برای زیر پوشش در این صندوق افراد مشمول به ۱۸۰ هزار نفر برسد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره