اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 20:35

چهارشنبه, 24 ارديبهشت 1399 ساعت 08:26
  • .

استقبال چشمگیر ترکمنان خراسان شمالی از بیمه اجتماعی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی از استقبال 700 برابری ترکمنان استان به بیمه روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا غلام زاده اظهار داشت: ترکمنان استان در سال های گذشته نسبت به بیمه های اجتماعی بی اعتنا بودند اما با برگزاری چندین نشست با علما و ریش سفیدان این قوم هم اکنون استقبال خوبی از آن می شود.

وی افزود: در سال ۹۷ در منطقه ترکمن نشین راز و جرگلان تنها ۲۰۶ نفر خود را بیمه اجتماعی کردند اما بعد از برگزاری این نشست ها در سال گذشته هزار و ۶۳۱ نفر به عضویت این صندوق ها در آمدند.

وی با بیان اینکه فعالیت بیمه‌ای استان در سال گذشته به خصوص در سه ماهه پایان سال به اندازه ۶ سال گذشته بوده است گفت: هم اکنون چهار هزار و ۶۰۰ نفر از ترکمنان این استان زیر پوشش بیمه هستند.

وی تعداد مشمولان منطقه راز و جرگلان را افزون بر ۱۱ هزار نفر دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا تمامی این افراد که شرایط بیمه را دارند و زیر پوشش هیچ سازمان بیمه گری نیستند جذب صندوق کنیم.

غلام زاده افزود: تاکنون، ۳۱ درصد جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی اظهار داشت: ۱۷۹ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان مشمول بیمه هستند که از این تعداد حدود ۱۴۰ هزار نفر روستایی و مابقی عشایری و روستایی ساکن در شهر هستند.

غلام زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه استاندار خراسان شمالی برای بیمه روستایی و عشایری استان هدفگذاری کرده است که ضریب نفوذ بیمه شدگان این صندوق باید به بالای ۸۰ درصد و حتی در برخی از شهرستان ها به ۱۰۰ درصد برسد در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شد و در سه ماهه پایان سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا بیشترین جذب را داشته ایم.

وی افزود: تا پیش از راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی، بسیاری از ساکنان روستاها، کشاورزان و عشایر کشور که سهم بالایی در تولید مواد غذایی کشور دارند، تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار نگرفته بودند تا اینکه این صندوق با مصوبه مجلس و دولت تاسیس و موظف به برقراری بیمه اجتماعی برای کشاورزان، روستائیان و عشایر شد.

وی از تمامی روستاییان و عشایر خراسان شمالی خواست تا خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و از مزایای عضویت در صندوق استفاده کنند تا همانند کارمندان بعد از بازنشستگی نیز حقوق بگیرند. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره