اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 06:05

چهارشنبه, 12 مرداد 1401 ساعت 07:48

اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی سفر رییس‌جمهور برای حوزه سلامت خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی از مصوب شدن ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، دکتر سیدجواد پورنقی اظهارداشت: این میزان اعتبار برای تکمیل و تجهیز بیمارستان های استان، تکمیل دانشکده ها، پایگاه های فوریت، مراکز بهداشت و افزایش تخت های بیمارستانی هزینه خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این سفر مجوز کمیسیون ماده ۲۳ برخی از پروژه های درمانی نیز اخذ شد که این امر به روند ارتقای شاخص های سلامت استان سرعت می بخشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: بیمارستان پورسینای آشخانه و بیمارستان ۶۴ تخت خوابی رازوجرگلان از پروژه های درمانی مطرح در این سفر بودند که اعتبار خوبی برای تکمیل و تسریع در ساخت آنها مصوب شد.

وی با بیان اینکه عدالت و گسترش خدمات سلامت از رویکردهای دولت سیزدهم است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت، برقراری عدالت در حوزه سلامت است به گونه ای که در سفر رییس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی برای این حوزه از مناطق محروم و مرزی استان در نظر گرفته شد تا در هر منطقه ای با توجه به میزان جمعیت، به مردم خدمات بهداشتی ارایه شود.

پورنقی در ادامه با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش ویژه ای در ارتقای سلامت جامعه دارند، گفت: افزایش سواد سلامت در بین مردم با کمک رسانه ها به ویژه خبرگزاری رسمی دولت، بی تردید موجب کاهش هزینه های درمانی کشور و ارتقای سلامت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در حقیقت اگر رسانه ها با تیزبینی و آگاهانه به مباحث سلامت جامعه نمی پرداختند و مردم را نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و و اکسیناسیون آگاه نمی کردند، شاهد کاهش فوتی های کرونا در جامعه نبودیم.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی خراسان شمالی در ارائه خدمات از هر گونه نقد کارشناسانه و منصفانه از رسانه ها استقبال می کند، تصریح کرد: بر این باوریم که نقد کارشناسانه، این مجموعه را در انجام هرچه بهتر خدمات و ارتقای شاخص های سلامت کمک می کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره