اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 09:11

دوشنبه, 04 مهر 1401 ساعت 08:24

پرداخت بیش از 6 میلیارد ریال کمک هزینه دارویی به بیماران خاص

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از پرداخت بیش از 6 میلیارد ریال کمک هزینه دارویی به بیماران خاص این استان در 6 ماهه نخست سال جاری خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، دکتر سیدعلی وکیلی اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۶ بیمار خاص و صعب‌العلاج استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۶ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال کمک هزینه دارویی دریافت کردند.

وی افزود: کمک هزینه دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان جدای از کمک‌های سایر نهادهای حامی بیماران خاص است و این معاونت ۵۰ درصد سهم بیماران سرطانی از هزینه‌های دارویی را نیز پرداخت می‌کند.

وی افزود: سال گذشته نیز این نهاد ۹ میلیارد ریال مساعدت دارویی به سه هزار و ۷۳۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج استان پرداخت کرد.

وکیلی از انجام ۴۵۹ مورد بازرسی در سال جاری از شرکت‌های پخش دارویی و داروخانه‌های سطح استان خبر داد و گفت: بازرسی های این نهاد در سالجاری منجر به کشف سه مورد گرانفروشی، چهار مورد قاچاق و ۲۸ مورد عدم حضور مسوول فنی در داروخانه ها شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اضافه کرد: همچنین در سالجاری ۴۷۴ مورد بازرسی از واحدهای غذایی استان انجام شده است که هفت مورد از آن به کمیسیون های رسیدگی به تخلفات معرفی شد.

وی همچنین از نظارت دقیق بر اجرای طرح دارویار در سطح استان خبر داد و بیان کرد: به صورت مستمر تیم های بازرسی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در تلاش هستند تا این طرح به خوبی و با دقت اجرا شود.

هم اینک هزار و ۶۱۰ نفر در خراسان شمالی به دلیل بیماری های صعب العلاج و ۱۰۸ نفر نیز به عنوان بیمار خاص از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خیمنی(ره) خراسان شمالی برخوردارند./ ایرنا

آخرین ویرایش در دوشنبه, 04 مهر 1401 ساعت 10:25
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره