اخبار برگریده
سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403 16:34

یکشنبه, 28 شهریور 1400 ساعت 10:53
  • .

ورود دستگاه‌های مختلف به رویدادهای هنری دفاع مقدس

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر جاجرم بر ورود دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای بهره‌گیری از رویدادهایی با محوریت دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش نسیم امرورز ابراهیم اخوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر جاجرم، با اشاره به برگزاری رویداد هنری هفتمین رپرتوار تئاتر خیابانی دفاع مقدس، از سوی حوزه هنری استان، به نقش و اهمیت هنر در فرهنگ‌سازی و حفظ ارزش‌ها و باورها پرداخت و افزود: با توجه به فاصله‌ای که از دوران دفاع مقدس گرفتیم نیاز است تا از ابزار هنر برای حفظ و انتقال ارزش‌ها بهره بگیریم زیرا رویدادهایی از این دست می‌تواند در شرایط امروز اثرگذار باشد.

وی ضمن استقبال از این رویداد هنری ، بر ضرورت پرداخت به حوزه دفاع مقدس از سوی دستگاه‌های مختلف تاکید کرد.

اخوان از رویکرد شورای شهر جاجرم هم سخن گفت و اظهارداشت: در این مدت کوتاه شکل‌گیری شورای شهر، طرح ها و برنامه‌های مختلفی در نظر گرفتیم و خوشبختانه از مسائل هنری دور نبودیم.

وی به شکل‌گیری فرهنگ‌سرا به عنوان یکی از برنامه‌های مدنظر کمیسیون فرهنگی اشاره کرد تا اهالی هنر بتوانند در این مکان دور هم جمع شوند و پایگاهی هم برای هنرمندان و هم مردم علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی هنری برای بهره‌مندی از این فضا باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر جاجرم ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و بودجه‌های اندک عمرانی، در کوتاه مدت امکان ساخت چنین فضایی وجود ندارد و ما به دنبال استفاده از فضاهای موجود در شهر هستیم.

وی از فعالیت گروه هایی در جاجرم در عرصه تئاتر خیابانی هم سخن گفت و تصریح کرد: از این ظرفیت هنری شهرستان بهره خواهیم گرفت و با حمایت از آن ها، بستر را برای اجرای آثار در فضای باز و در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در این ایام فراهم خواهیم کرد.

این مقام مسئول هم‌چنین بر برنامه‌ریزی‌های منسجم در یک مکان فرهنگی هم‌چون فرهنگ‌سرا به صورت فصلی یا ماهانه تاکید کرد و افزود: در واقع نباید به یک رویداد و فعالیت هنری در یک روز و مناسبت خاص بسنده کرد، زیرا این امر به خودی خود، اثرگذاری آن را از بین می‌برد، از این روی باید شاهد تداوم رویدادهای مختلف هنری باشیم.

"اخوان"، ادامه داد: با استمرار رویدادهای هنری در فضای منسجم و با برنامه‌ریزی کامل میان ارگان‌ها و نهادهای دخیل در این امر، می‌توان شاهد اثرگذاری لازم در این زمینه بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره