اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 09:48

جمعه, 19 اسفند 1401 ساعت 08:52
  • .

ایجاد 5 هزار شغل توسط بسیج خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از ایجاد 5 هزار شغل توسط بسیج این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، سرهنگ علی دارابی اظهار کرد: بسیج این استان از زمان تاسیس صندوق‌های قرض الحسنه (از سال ۹۸ تاکنون) با پرداخت تسهیلات پنج هزار و ۱۱۱ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: تاکنون ۹ هزارو ۱۷۱ فقره تسهیلات در این زمینه توسط صندوق های قرض الحسنه پرداخت شده است.

دارابی تصریح کرد: همچنین ۴۰ شرکت تعاونی و ۵۷۷ صندوق قرض الحسنه توسط بسیجیان این استان ایجاد شده است که ۲۶ هزار و ۸۷۷ نفر نیز عضو دارند که نقش مهمی در اشتغالزایی دارند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: میزان کل موجودی صندوق های قرض الحسنه را ۱۶۴ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال است که در سال جاری این صندوق ها ۱۹۰ میلیارد و ۳۷۶ میلیون ریال به افراد و متقاضیان ایجاد شغل وام پرداخت کرده است.

دارابی در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در سال جاری نیز گفت: از این محل ۴۴۹ میلیارد ریال تسهیلات به این استان اختصاص یافت که از مجموع این میزان ۳۲۳ میلیارد ریال آن در بخش های مختلف جذب شده است.

وی بانک های عامل تسهیلات تبصره ۱۶ را بانک ملت، صادرات، تجارت و کشاورزی عنوان کرد و افزود: اینک باید در راستای محرومیت زدایی از طرح های کوچک و کسب و کارهای خرد حمایت کنیم.

گفتنی است: تسهیلات تبصره ۱۶مربوط به اشتغال، مسکن، فرزندآوری، درمان بیماران صعب العلاج و همچنین حمایت از خود اشتغالی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و دولت با توجه به اهمیت تسهیلات تبصره ۱۶، تقویت ارکان اصلی خانواده را در دستور کار خود قرار داده است.

دارابی حمایت از مشاغل خرد و خانگی و اجرای طرح‌های زودبازده اقتصادی در روستاها را از رویکردهای اصلی بسیج سازندگی در خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: روستاها به عنوان کانونی مهم در تولید محصولات مختلف و ایجاد اشتغال پایدار و اصولی نقش حیاتی دارند و به همین منظور نیز بسیج سازندگی طرح‌های مختلفی را در دست اقدام دارد.

۲۷۸ هزار و ۱۷۹ بسیجی در ۹۹۸ پایگاه استان فعال هستند، ضمن اینکه ۸۷ در صد از بسیجیان در سامانه بسیج ثبت نام کرده اند که ۸۴ درصد از این تعداد عادی و ۹۱ درصد فعال هستند.

آخرین ویرایش در جمعه, 19 اسفند 1401 ساعت 10:23
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره