اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 19:57

یکشنبه, 14 آبان 1402 ساعت 08:14

۶ هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در خراسان شمالی پرداخت شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ازپرداخت ۶ هزار و 100میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در این استان خبرداد.

به گزارش نسیم امروز ، محمد اربابی اظهار کرد: گفت: ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی از سال ۱۳۹۷ تاکنون(ابتدای طرح کارآفرینی) به متقاضیان روستایی و عشایری استان پرداخت شد.

محمد اربابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری به پنج هزار و ۵۸۹ فقره طرح پرداخت شد و برای ۹ هزار و ۲۵۴ نفر شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری با هدف توسعه اشتغال در این مناطق انجام می شود و تلاش داریم تا با رونق اقتصادی در روستاها، شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه خراسان شمالی استان کشاورزی و دامداری است افزود: بخش کشاورزی و دامداری سهم بالایی در ایجاد اشتغال در روستاها دارد از این رو حمایت از اشتغال روستایی و مناطق کم برخوردار از رویکردهای دولت محسوب می شود.

وی با اشاره به نظارت بر هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده به طرح های روستایی و عشایری گفت: هزینه کرد درست تسهیلات از اهمیت زیادی برخوردار است از این رو نظارت ها از این طرح ها در دستور کار قرار دارد.

اربابی با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف و انحراف و اجرا نشدن تعهدات در طرح ها، تسهیلات از مجری طرح بازپس گرفته شده و یا این وام با نرخ ۱۸ درصد محاسبه می شود خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۸ فقره طرح اشتغال با مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال عودت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۹ فقره تسهیلات به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال به متقاضیان اجرای طرح های روستایی و عشایری استان پرداخت شد که میزان اشتغال تعهد شده در این طرح ها ۲۳۰ نفر گزارش شده است.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های اقتصادی مختلف تصریح کرد: ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری نیازمند پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این تولیدکنندگان است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره