اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 17:48

پنج شنبه, 05 مرداد 1402 ساعت 13:13

تعهد بنیاد برکت برای اشتغال ۲۲۰۰ نفر در خراسان شمالی محقق شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) خراسان شمالی گفت: بنیاد برکت وابسته به این ستاد ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر را در سال گذشته تعهد کرد که این مهم محقق شد.

به گزارش نسیم امروز، محمدنبی شکیبایی اظهار کرد: پارسال یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در این ستاد جذب شد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت تنها سازمان و نهاد حمایتی است که ۱۰۰ درصد منابع تخصیص یافته در شورای برنامه ریزی استان را جذب کرده است تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برنامه های مختلفی برای محرومیت زدایی، توانمندسازی و حمایت از مردم مناطق کم برخوردار در دست اجرا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) آمادگی دارد تا در قالب تفاهم نامه ها و با استفاده از ظرفیت های مختلف برای رونق تولید و اشتغال گام بردارد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) خراسان شمالی افزود: با توجه به کشاورزی بودن استان، تلاش داریم تا تکمیل زنجیره های ارزش تولید در این بخش محقق شود.

گفتنی است: ۳۶ محله کم برخوردار در خراسان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۶ محله در بجنورد، چهار محله در شهرستان شیروان و ۶ محله در اسفراین است.

بر اساس آخرین آمار اداره کل ثبت احوال استان؛ جمعیت بجنورد در حدود ۲۳۲ هزار نفر است که ۷۰ هزار و ۳۲۱ نفر معادل ۳۰ درصد در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند.

جمعیت ساکن در مناطق حاشیه شهر بجنورد متشکل از خانوارهایی هستند که از سایر شهرستان های این استان و حتی استان های دیگر به این محلات مهاجرت کرده اند.

۱۴ هزار و ۷۷۶ نفر معادل ۱۷ درصد جمعیت شهرستان شیروان و ۲ هزار و ۲۵۷ نفر معادل ۳.۵ درصد جمعیت شهرستان اسفراین در مناطق حاشیه نشین سکونت دارند. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره