اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 19:27

جمعه, 05 آبان 1402 ساعت 09:42
  • .

امضاء 9 تفاهم نامه از سوی پتروشیمی خراسان با دانش‌بنیان‌ها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان گفت: نیمه نخست امسال این مجتمع تولیدی ۹ تفاهم نامه همکاری به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال با شرکت‌های دانش بنیان امضا کرد.

به گزارش نسیم امروز، یوسف حسنی اظهار کرد: این مجتمع تولید برای رفع نیازها و مشکلات این مجموعه صنعتی، شرکت های دانش بنیان را در زمینه امکانات و تجهیزات حمایت می‌کند.

وی افزود: نوآوران و شرکت‌های دانش بنیان کشور بسیاری از نیازهای شرکت پتروشیمی خراسان را در سال های اخیر با بومی سازی رفع کرده اند و اکنون نیز ساخت بیشتر قطعات توسط شرکت‌های دانش بنیان استان و کشور انجام می شود.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره پتروشیمی خراسان خاطرنشان کرد: رویکرد و سیاست اولیه این مجتمع تولیدی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و تولید داخل است.

حسنی با اشاره به برگزاری دومین رویداد منطقه ای تانای صنعت به میزبانی پتروشیمی خراسان، گفت: این رویداد با نگاه ویژه به صنعت پالایش و پتروپالایش سال گشته در ۲ بخش نمایشگاهی و همایشی برگزار شد که ۳۰۰ شرکت تولیدی، صنعتی و دانش بنیان فعال در آن حضور داشتند.

گفتنی است: محصولات شرکت پتروشیمی خراسان بیش از ۶۶ درصد سبد صادراتی استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

براساس اعلام پتروشیمی خراسان در نیمه نخست امسال ۶۵ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار کالا از این شرکت صادر شده و این میزان صادرات، بیش از ۷۰ درصد صادرات کل استان خراسان شمالی را به خودش اختصاص داده است.

پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره