اخبار برگریده
شنبه, 08 ارديبهشت 1403 01:55

شنبه, 27 اسفند 1401 ساعت 13:08
  • .

افزایش 40 درصدی در بودجه ۱۴۰۲ برای پرداخت یارانه نقدی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی گفت: میزان پرداختی یارانه سه دهک پایین جامعه در بودجه سال 1402 تا ۴۰ درصد افزایش یافته است .

به گزارش نسیم امروز، محمد وحیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه رقم یارانه سال جدید به ۳۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ، اظهار کرد: میزان یارانه نقدی معلولان شدید و بیماران صعب العلاج نیز از افزایش چشمگیری برخوردار شده است که مشمول پرداخت یارانه جداگانه شدند.

وی افزود: اینک تلاش می کنیم در شاخص های تعیین دهک ها بیشتر شفاف سازی شود چرا که در این خصوص گلایه هایی وجود دارد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده به سازمان تامین اجتماعی کشور اختصاص یافت تا در سال آینده مشکلی در پرداختی مستمری بگیران نداشته باشند.

وی بر تأمین معیشت اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و افزود: بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را مصوب کردیم و برای دولت الزام شد.

وحیدی با بیان اینکه در خصوص تعیین دهک ها مطالعه دقیقی انجام نشده است خاطرنشان کرد: برخی شاخص ها باید تغییر کند به طور مثال موضوع ثبت املاک هنوز در شاخص‌ها نیامده است.

وی عنوان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به تنظیم بازار دارد که فعالیت ها در این خصوص به وزارت جهاد کشاورزی و صمت واگذار شد که در این خصوص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز مصوب شد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت تلاش می کند تا در حوزه مسکن اقدامات خوبی انجام دهد که یکی از این رویکرد ها اختصاص مسکن به خانوار های دارای سه فرزند است و در این خصوص تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۶۹ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح دارویار

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۶۹ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده به طرح دارو یار اختصاص یافت و خرید آمبولانس نیز از معافیت گمرکی برخوردار خواد شد.

وی در ادامه به شرایط بودجه ای وام ازدواج نیز اشاره کرد و گفت: تسهیلات ازدواج تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان افزایش یافت و در این خصوص محدودیت پرداختی وجود ندارد.

وحیدی یادآور شد: ۸۶ درصد افرادی که برای دریافت وام ازدواج در سالجاری ثبت نام کرده بودند موفق به دریافت شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: در این خصوص سهم مناطق محروم از سه درصد نفت ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تحولی در بخش روستاهای محروم ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم پنج شهرستان استان ادامه داد:: میزان بودجه استان از محل ملی کمتر از یک درصد است که در این خصوص با تعریف پروژه های ملی باید این سهم را افزایش داد.

وی اظهار کرد: اگرچه بودجه استانی خراسان شمالی در سال آینده نسبت به امسال ۲۴.۵ درصد افزایش یافته است ولی باید برای دریافت بودجه بیشتر تلاش کرد.

وی بر ایجاد راه آهن بجنورد - جنگل گلستان تاکید کرد و گفت: این پروژه با ۷۰۰ کیلومتر به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که برای عملیاتی شدن به فایناس خارجی نیاز است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره