اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 01:10

سه شنبه, 23 اسفند 1401 ساعت 09:06
  • .

خریداری 3 هزار متر مربع فرش تولیدی مددجویان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در راستای اجرای طرح خرید تضمینی فرش دستباف از مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی، امسال ۳ هزار و ۱۹۰ متر مربع فرش تولیدی آنان خریداری شد.

به گزارش نسیم امروز، نورمحمد جهانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه قیمت گذاری فرش‌های دستباف با نظارت نخبگان حوزه فرش و نماینده شرکت صنعت آفرینان امداد کشور انجام می‌شود، افزود: از ابتدای امسال ۳ هزار و ۱۹۰ متر مربع فرش تولیدی مددجویان با ارزش 15 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط کمیته امداد خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت فرش‌ها براساس اندازه، نوع نقشه و همچنین کیفیت نخ محاسبه می‌شود، گفت: قیمت هر متر مربع فرش دستبافت بین 7 تا100 میلیون تومان برآورد می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان افزود: در این دوره ۸۰ تخته قالی دستبافت مددجویان با حضور نمایندگان فرش کشوری و استانی قیمت گذاری شد تا برای فروش و عرضه به خارج از استان صادر شود.

این مقام مسئول در خصوص مزیت های اجرای این طرح نیز گفت : مزیت این طرح تضمینی بودن قیمت فرش مددجویان است و آنان نگرانی برای فروش دست بافته های خود ندارند.

جهانی با بیان اینکه طرح‌ راهبران شغلی، گام مهمی جهت ایجاد اشتغال پایدار و کسب و کار موفق برای مددجویان است افزود: در حال حاضر 50 راهبر فعال با کمیته امداد استان همکاری دارند.

گفتنی است؛ در حال حاضر کمیته امداد استان 456 بافنده فرش دارد که بیشترین آنان در شهرستان های بجنورد، رازوجرگلان و فاروج قرار دارند.

انتهای پیام/

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره