اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 05:44

یکشنبه, 28 اسفند 1401 ساعت 09:35
  • .

شناسایی 4 هزار قلم کالای غیراستاندارد در بازار خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: امسال حدود هفت هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شد که منجر به شناسایی ۵۰۰ قلم کالای غیر استاندارد شد.

به گزارش نسیم امروز، فهیمه مهمان نواز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال بیش از چهار هزار عدد کالا که منطبق با استاندارد نبود در واحدهای تولیدی شناسایی و توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها شامل هشت فرآورده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ادامه داد: در این مدت ۱۴ واحد تولیدی و خدماتی استان به سبب عدم استاندارد سازی در فرایند تولید با هماهنگی مقام قضایی پلمب شد.

وی درباره طرح عیدانه استاندارد در نوروز ۱۴۰۲ نیز افزود: طرح عیدانه از ۱۵ اسفندماه جاری با هدف صیانت از حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندان آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح به مناسبت نوروز و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بازرسی از مراکز مختلف انجام می شود.

مهمان نواز خاطرنشان کرد: در این طرح نحوه خدمات رسانی به مردم در مراکز مختلف از جمله هتل ها، فرودگاه ها و ترمینال های مسافری، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز پذیرایی، رستوران ها، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، مراکز فروش شیرینی و آجیل رصد می شود.

وی افزود: امسال در آستانه سال نو و برای نخستین بار، طرح ویژه برای بررسی میوه شب عید هم در حال انجام است، در این طرح ۲ قلم میوه شامل سب و پرتقال که در طرح تنظیم بازار در حال توزیع است، نمونه برداری و مورد آزمون قرار می گیرد.

رصد خدمات رسانی در جایگاه‌های سوخت

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رصد نحوه خدمات رسانی در جایگاه های سوخت در آستانه نوروز گفت: آزمون دوره‌ای صحت عملکرد نازل‌های جایگاه‌های سی. ان. جی نیز در آستانه نوروز ۱۴۰۲ انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین طرح آزمون دوره ای نازل های سوخت مایع (پمپ بنزین و گازوئیل) هم به مناسبت نوروز در دست اجرا است و این طرح تا فرودین ماه سال آتی ادامه دارد.

وی ادامه داد: طرح کنترل کمی کالا از دیگر طرح هایی است که توسط کارشناسان این اداره کل از اول اسفندماه جاری در حال اجراست و تا نیمه فروردین ماه سال آتی ادامه دارد و در این طرح آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش سبک انجام می شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: صحت عملکرد وسایل توزین کسبه و بازاریان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تأیید صحت عملکرد برچسب قبولی آزمون بر روی آن نصب می‌شود.

بر اساس آمار اداره کل استاندارد خراسان شمالی؛ در ۱۱ ماهه امسال بیش از هفت هزار مورد بازرسی از بازار استان به وسیله کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور و در حد فاصل ۲ قطب سیاحتی و زیارتی واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره