اخبار برگریده
جمعه, 14 ارديبهشت 1403 05:18

چهارشنبه, 30 فروردين 1402 ساعت 16:27
  • .

رشد 3 برابری پرداخت تسهیلات بانک مسکن درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی از رشد 3 برابری پرداخت تسهیلات بانک مسکن در این استان طی سال 1401 خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، حمیدرضا همت آبادی اظهار کرد: پارسال ۲۵ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در شعب این بانک پرداخت شد که این رقم نسبت به سال ماقبل آن سه برابر افزایش یافت.

وی افزود: پارسال هفت هزار و ۲۹ فقره تسهیلات در بخش های مختلف به متقاضیان پرداخت شد.

به گفته همت آبادی ؛ میزان تسهیلات در شعب این بانک در سال ۱۴۰۰ هشت هزار و ۹۲۸ فقره تسهیلات به ارزش هشت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پارسال ۸۸۰ فقره تسهیلات مشارکت در ساخت به میزان ۱۸ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال، ۷۴۸ فقره تسهیلات خرید مسکن به میزان یکهزار و ۳۹۴ میلیارد ریال، یکهزار و ۸۲ فقره تسهیلات جعاله مسکن به میزان ۸۵۷ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.

وی افزود: تسهیلات مشارکت در ساخت ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل آن ۷۷۲ درصد رشد، تسهیلات خرید مسکن هفت درصد رشد و تسهیلات جعاله ۲۸ درصد رشد دارد.

همت آبادی بیان کرد: بانک مسکن، بانک تخصصی در زمینه کمک به رونق تولید و ساخت مسکن است از این رو بیش از ۸۰ درصد تسهیلات شب این بانک به این بخش اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰ هم که از سوی مقام معظم رهبری بنام سال "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" نامگذاری شد، تمرکز بر ساخت و تولید مسکن بود که بیش از ۷۰ درصد تسهیلات پرداختی در این بانک به ساخت واحد های مسکونی اختصاص یافت.

همت آبادی افزود: یکی از رسالت های بانک مسکن، مشارکت در ساخت و تامین مسکن مقاوم و مستحکم برای اقشار مختلف است و در این زمینه حساسیت های ویژه در زمینه صیانت از سرمایه های ملی وجود دارد از این رو تلاش شده تا منابع اعتباری برای واحد مسکونی مقاوم هزینه شود.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از سرمایه های ملی در صنعت ساخت و ساز هزینه می شود از این رو باید تلاش شود تا با ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت مناسب و مرغوب از هدر رفت این سرمایه ها جلوگیری کرد از این رو بانک مسکن در پرداخت تسهیلات، شرایط ویژه برای خرید خانه در نظر گرفته است که باید رعایت شود.

مدیرشعب بانک مسکن خراسان شمالی گفت: بانک مسکن بر ساخت پروژه های مشارکتی هم نظارت دارد تا کارها با کیفیت مناسب اجرا شود.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی، در افق سال ۱۴۰۵ این استان ۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی کمبود دارد که با احتساب نرخ واحدهای فرسوده و ناپایدار و ازدواج، شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره