اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 06:24

دوشنبه, 17 بهمن 1401 ساعت 07:28
  • .

پرداخت ۹ هزار و ۹۱۸ فقره وام فرزند آوری درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان‌شمالی گفت ازپرداخت ۹هزارو۹۱۸فقره وام فرزند اوری درخراسان شمالی خبرداد.

علی اصغر هدایتی درنشست خبری ودر جمع خبرنگاران اظهار کرد:این فقره وام فرزند آوری به مبلغ چهار هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال پرداخت شده است که در این خصوص نیز عملکرد بانک‌های دولتی مناسب اما بانک های خصوصی در پرداخت آن کوتاهی می کنند.

این‌مقام مسئول گفت: ۵۱ درصد مطالبات جاری بانک های این استان در بخش های کشاورزی و کارگاه های تولیدی است که مربوط به سر فصل سررسید های گذشته، معوق و سایر است.

دبیرکمیسیون هماهنگی بانکهای خراسان شمالی گفت:مشکلات واحدهای تولیدی این استان در کارگروه‌های مرتبط نیز مورد بررسی قرار می گیرد و بعضا تمهیداتی برای تمدید، امهال و سایر تصمیمات گرفته می شود تا به تعطیلی منجر نشود

وی یاداورشد: با توجه به وضعیت خشسکالی و کاهش منابع آبی و سایر خسارت ها اینک بخش کشاورزی استان و همچنین واحد های تولیدی با مشکلاتی مواجه هستند که بانک ها برای دریافت مطالبات زیاد سخت گیری نمی کنند و به نوعی با آنان مدارا خواهیم کرد تا کارگاه غیر فعال نشود.

هدایتی خاطرنشان کرد: بیشترین وام ازدواج در این استان به ترتیب توسط بانک ملت با ۲ هزار و ۲۷ فقره، بانک ملی یکهزار و ۸۶ فقره، صادرات یکهزار و ۴۵۷ فقره و بانک سپه یکهزار و ۳۸۱ فقره پرداخت شده است.

وی گفت: این استان در پرداخت وام ازدواج تنها از ۹ استان کشور وضعیت بهتری دارد و باید بانک‌های خصوصی همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی با بیان اینکه بیشتر پرداختی بانک های این استان توسط بانک‌های دولتی است تصریح کرد: متاسفانه بانک های خصوصی در این زمینه همکاری خوبی ندارند و بعضا در سال جاری هیچ پرداختی در زمینه وام ازدواج نداشته اند.

هدایتی یاداورشد: در این مدت؛ ۹ هزار و ۹۱۸ فقره وام فرزند آوری به مبلغ چهار هزار و ۳۲۵ میلیارد ریال پرداخت شده است که در این خصوص نیز عملکرد بانک‌های دولتی مناسب اما بانک های خصوصی در پرداخت آن کوتاهی می کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان‌شمالی گفت: براساس اعلام بانک مرکزی؛ بانک‌های استان (۱۳ بانک دولتی و غیردولتی) در ۱۰ ماه سالجاری رتبه نخست بیشترین مصارف بانکی را در بین سایر استان ها را داشته است.

وی گفت: میزان سپرده‌های تمامی بانک های دولتی، غیر دولتی و بانک های خصوصی این استان در سال جاری به ۲۱ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال رسید که در مقابل مصارف این استان ۲۶۶هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال است که نسبت مصارف به منابع استان ۱۲۴ درصد ثبت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی نیزدراین نشست یاداورشد: در ۱۰ ماهه امسال ۱۴ هزار میلیارد تومان درآمد عمومی در استان وصول شد این رقم معادل ۱۰۹ درصد اهداف مصوب و پیش بینی شده است.

وی با اشاره به جذب حدود ۱۰۰ درصدی اسناد خزانه در دستگاه های اجرایی گفت: ۱۰۰ درصد اوراق تسویه پارسال در دستگاه های اجرایی جذب شد.

رحمانی درباره پرداخت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ گفت: تاکنون از محل این اعتبارات ۸۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این منابع در طرح های بخش خدمات، کشاورزی و صنعت هزینه شده است

مدیرکل امور اقتصادودارایی خراسان شمالی درباره پرداخت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ گفت: تاکنون از محل این اعتبارات ۸۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که این منابع در طرح های بخش خدمات، کشاورزی و صنعت هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد سهم استان امسال پرداخت شده است و پرداخت این تسهیلات در دست انجام است.

وی درباره سرمایه گذاری خارجی در استان گفت: امسال ۲.۵ میلیون دلار سرمایه خارجی در استان جذب شد و جذب ۶۰۰ هزار دلار سرمایه خارجی در دست پیگیری است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره