اخبار برگریده
جمعه, 07 ارديبهشت 1403 12:36

پنج شنبه, 10 شهریور 1401 ساعت 07:55
  • .

برنامه ریزی برای حمایت از تولیدات استان از صادرات انگور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان از  جانمایی 3 مرکز خرید در روستاهای مهمانک شهرستان مانه و سملقان، خندقلو و بدرانلو از توابع شهرستان بجنورد خبرداد.

 حمید نامور در گفتگو با خبرنگار نسیم امروز گفت: انگور به عنوان یک محصول مزیت دار استان ضرورت دارد تا از حمایتهای ویژه ای برخوردار شود.

وی با بیان اینکه 17 هزار هکتار شامل 42 درصد از باغات استان زیر کاشت انگور قرار دارد ، گفت: سالانه  170 هزار تُن انواع مختلف انگور در استان تولید شود.

نامور اظار کرد: ۶ هزار هکتار تاکستان انگور از رقم کلاهداری در استان وجود دارد که بیشتر این تاکستان ها در منطقه بدرانلوی بجنورد است.

هماهنگی لازم برای صادرات انگور به کشور پاکستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی  استان گفت:  با توجه به فراهم شدن خرید انگور توسط شبکه تعاون روستایی هماهنگی لازم با سر کنسول پاکستان برای صادرات این محصول هم انجام شده است.

وی همچنین از پیگیری صادرات کشمش با همکاری اتاق بازرگانی از شهرستان فاروج خبرداد و گفت: همچنین زمینه لازم برای راه اندازی یک واحد فرآوری انگور کشمشی در فاروج فراهم شده است.

به گفته نامور سالانه ۱۵ تا ۲۰هزار تن کشمش در استان تولید می شود، که ۸۰ درصد از کشمش تولیدی صادر می شود.

طرح فراز ،طرحی برای افزایش تولید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان  در ادامه  اجرای طرح فراز را یکی از راهکارای افزایش بهره وری انگور در استان دانست و گفت: طرح فراز در باغات استان در حال اجرا است و تا کنون 100 هکتار با همکاری بنیاد برکت  انجام شده است.

بیش از 6 هزار هکتار تاکستان انگور از رقم کلاهداری در خراسان شمالی وجود دارد که بیشتر تاکستان ها در منطقه بدرانلوی بجنورد است.

سلطانی بی دانه ، عسگری، خلیلی، یاقوتی، صاحبی، لعل، و  کلاهداری، از جمله ارقام مختلف انگور در خراسان شمالی است که  برای هر ذائقه‌ای مناسب هستند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره