اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 20:44

سه شنبه, 18 مهر 1402 ساعت 10:49
  • .

تخصیص 100 درصدی اعتبارات سفر رهبری در بخش کشاورزی خراسان‌شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: چهار هزار و ۳۶۶ میلیارد ریال برای ۱۵ طرح کشاورزی در سفر ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری به این استان مصوب شد که ۱۰۰ درصد این اعتبار تخصیص یافت.

به گزارش نسیم امروز، محمد محمدزاده اظهار کرد: این میزان اعتبار در مجموع شامل هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال از این اعتبار توسط بخش دولتی، سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اداره کل دامپزشکی، ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار اداره کل امور عشایر و ۵۴ میلیارد ریال اعتبار اداره کل منابع طبیعی خراسان شمالی است.

وی تصریح کرد: سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۸ به دستگاه های ذیربط ابلاغ و مابقی نیز تاکنون تخصیص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری موجب اشتغال ۲ هزار و ۸۹۶ نفر در بخش کشاورزی شد و ۳۲ هزار و ۷۰۰ خانوار از این مزایا بهره مند شدند.

وی عنوان کرد: همچنین این اعتبارات راندمان آبیاری استان را چهار درصد افزایش داد و افزایش تولید محصولات کشاورزی در پایان نیمه نخست سالجاری به ۱۲۸ هزار و ۳۲۰ تُن رسید.

دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی خراسان شمالی شامل میزان اشتغال۲۸۹۶ نفر؛ میزان سرمایه گذاری۱۲۲۳ میلیارد ریال؛ درصد افزایش راندمان 4 درصد؛ افزایش تولید ۱۲۸۳۲۰ تُن بوده است.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۱ به مدت هشت روز مهمان مردم خراسان شمالی بودند ودر مجموع تصویب یکهزار و ۶۳۵ پروژه از برکات این سفر بود.

بخش کشاورزی در استان خراسان شمالی دارای جایگاه ویژه‌ای بوده به طوریکه حدود ۲۵ تولید ناخالص داخلی استان و حدود ۳۰.۹ درصد از کل شاغلین استان در بخش کشاورزی می‌باشد.

سطح زیر کشت زراعی و باغی استان حدود بیش از ۳۲۳ هزار هکتار بوده که ۴۵ درصد آن را اراضی آبی و بقیه را اراضی دیم تشکیل داده و از این سطح سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

خراسان شمالی از نظر سطح زیر کشت زراعی در رتبه ۱۵ و از نظر تولید محصولات زراعی رتبه ۲۲ را در سطح کشور در اختیار دارد. در استان خراسان شمالی ۵۹ محصول مشتمل بر ۳۳ محصول زراعی و ۲۶ محصول باغی ساختار اصلی تولید کشاورزی را تشکیل می‌دهد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره