اخبار برگریده
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 00:17

دوشنبه, 01 آبان 1402 ساعت 10:07
  • .

اختصاص159 دستگاه کشت مستقیم به کشاورزان خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۵۹ دستگاه کارنده پیشرفته و دانش بنیان ویژه اراضی دیم به کشاورزان این استان اختصاص یافت.

به گزارش نسیم امروز، حمید نامور در دیدار با امام جمعه فاروج در خراسان شمالی اظهار کرد: اعتبارات خرید این دستگاه ها شناور است و با کارمزد چهار درصد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اجرا شد.

وی با بیان اینکه در گذشته تنها چهار دستگاه فعال و نیمه فعال ویژه دیمزارها در استان وجود داشت افزود: پارسال ۴۷ دستگاه انواع کارنده ویژه دیمزارها و ۱۰۳ دستگاه انواع دنباله بندها خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفت که خوشبختانه جهش بسار خوبی در کشت و کار محصولات کشاورزی در اراضی دیم داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی هدف از اجرای طرح جهش تولید جلوگیری از اراضی دیم رها شده دانست و خاطرنشان کرد: کشاورزان به دلیل مشکلات اقتصادی و نبود صرفه اقتصادی بعضا اراضی را رها می کنند و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بسته های تشویقی از جمله ارائه خدمات بیمه ای، اختصاص بذر مقاوم به خشکی و تنش آبی به کشاورزان از این شرایط جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جهش تولید کشت و کار دانه های روغنی از اهمیت ویژه‌ای ای برخوردار است و تلاش می کنیم تا روغن مورد نیاز سه استان را تامین کنیم.

نامور ادامه داد: برنامه ریزی شده است تا ۱۴ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت دانه های روغنی از جمله کاملینا و گلرنگ رود.

وی تصریح کرد: اقدامات خرید تضمینی دانه روغنی کاملینا توسط دولت نیز فراهم شده است و کشت و کار این دانه روغنی بسیار درآمد خوبی برای کشاورزان دارد.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره