اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 14:00

جمعه, 11 شهریور 1401 ساعت 13:38
  • .

تخصیص 4200 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه شهرک‌های کشاورزی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر اعتبار مصوب برای شهرک های کشاورزی و گلخانه ها ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که نشان دهنده عزم بالای دولت در احداث این شهرک ها است.

به گزارش نسیم امروز، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر استانی به استان خراسان شمالی در مراسم کلنگ زنی دو مجتمع پرورش دام در این استان اظهار کرد: ما خرید تضمینی دام را از استان خراسان شمالی و در سفر ریاست جمهوری به این استان شروع کرده ایم.

وی افزود: تاکنون ۱۰ هزار راس دام از این استان خریداری شده است و بالاترین رقم خرید و بالاترین قیمت را در کشور دارد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی دام زنده به دامداران پرداخت شده و حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر بدهکار هستیم که تا حد هفته آینده تسویه حساب خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۵۰۰ درصد رشد تولید گندم و خرید این محصول را در استان خراسان شمالی داشتیم که ۹۳ درصد آن را پرداخت کرده ایم و ۷ درصد باقیمانده تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در کل کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به گندم کاران بدهکار هستیم که هفته آینده این مبلغ پرداخت خواهد شد و بدهی ما به کشاورزان گندم کار صفر می شود.

ساداتی نژاد در رابطه با صادرات دام گفت: استان خراسان شمالی شرایط ویژه ای در این زمینه دارد و به مرز نزدیک است،ما ممنوعیتی در زمینه صادرات دام نداریم و کار قرنطینه دام ها به پایان رسیده است و صادرات دام زنده به قطر در حال انجام است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه شیوه‌نامه صادرات دام ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: صادرات گوشت، فرآورده های گوشتی و دام زنده با این شیوه نامه قابل انجام است و مشکلی در این زمینه نداریم،نگاه ما این است که با عوارض صادرات را کنترل کنیم اما دیگر ممنوعیتی در این زمینه وجود نداشته باشد

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: مجموعه ای که امروز در آن هستیم و کلنگ زنی آن انجام می شود توسعه بیشتری پیدا کند، ما ۲۰ هزار گلخانه در کشور داریم و به دستور رئیس جمهور باید ۸۰ هزار گلخانه در کشور ایجاد کنیم، میخواهیم سبزی و صیفی را از مراتع به گلخانه ببریم تا اراضی برای کشت کالاهای اساسی آزاد شود.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی قطب کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، گفت: این استان بالاترین جمعیت روستایی را در کشور دارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: در زمینه آبیاری نوین در سفر قبلی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده و باید سرمایه گذاری برای عملیات آبخیزداری را در این استان توسعه بیشتری دهیم،ما برای آبخیزداری استان ۴۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در زمینه صنایع تبدیلی برای شیر باید در این استان اقدامات موثر انجام شود تا شیر این استان در همین استان جذب شود.

مقام عالی وزارت با اشاره به اینکه در این استان ظرفیت های خوبی در زمینه صنایع تبدیلی و گیاهان دارویی وجود دارد، تصریح کرد: از تمام سرمایه‌گذاران درخواست می کنم در بخش های مختلف کشاورزی این استان سرمایه گذاری کنند، آمادگی داریم تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی این استان ارائه دهیم.

وی افزود: در زمینه عشایر تسهیلات خوبی به این استان داده شده است، همچنین دو بند آبخیزداری در استان در حال اجرا است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته در زمینه شهرکهای کشاورزی ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتبار مصوب برای شهرک های کشاورزی و گلخانه ها ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که نشان دهنده عزم بالای دولت در احداث این شهرک ها است.

وی با برشمردن مزایای این شهرک های کشاورزی و گلخانه ای گفت: ارائه سند قطعی به بهره برداران، پرداخت اقساطی پول زمین و حذف بروکراسی برای ارائه تسهیلات به بهره برداران از مزایای این شهرک ها است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان عنوان کرد: ۲.۷ میلیون راس دام در این استان وجود دارد و این استان تامین کننده گوشت در اکشور است لذا ما باید بتوانیم حمایت های تسهیلاتی برای تخصیص نهاده های دامی برای دامداران این استان را انجام دهیم.

آخرین ویرایش در شنبه, 12 شهریور 1401 ساعت 08:38
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره