اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 11:00

شنبه, 19 فروردين 1402 ساعت 08:35

16 هزار ایجاد اشتغال توسط دستگاههای اجرایی خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از ایجاد بیش از 16 هزار اشتغال توسط دستگاههای اجرایی این استان در سال گذشته خبرداد.

به گزارش نسیم امروز، محمد اربابی اظهار کرد: 37 دستگاه‌ اجرایی استان در سال 1401 برای ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر شغل ایجاد کردند که این رقم معادل ۱۰۰ درصد تعهد آنان است.

وی تصریح کرد: صحت ۹۲ درصدی اشتغال ثبت شده استان در سامانه رصد و صحت ۸۵ درصدی در قرارگاه نظارت حضوری اشتغال تایید شده است.

اربابی از صدور سه هزار و ۶۰ مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات برای یک هزار و ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی افزود: پارسال ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد، این تسهیلات در اختیار مجریان یکهزار و ۶۱ طرح مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان قرار گرفت.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد شد.

وی گفت: این تسهیلات با عاملیت چهار بانک شامل بانک رفاه کارگران، پست بانک، کشاورزی و توسعه تعاون پرداخت می شود.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از کسب و کارهای حوزه خدمات از قبیل بخش سلامت، فرهنگ و هنر و ورزش از محل اعتبارات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲۵ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت که ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱۹ فقره طرح پرداخت شد.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: نرخ این تسهیلات ۱۰ و ۱۲ درصد است.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان شمالی بالا است اما وجود اشتغال ناقص سبب شده تا با وجود اشتغال، درآمد کسب شده کفایت معیشت را نداشته و سرانه درآمد خانوارها در این استان پایین باشد.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره