اخبار برگریده
پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 23:55

شنبه, 09 ارديبهشت 1402 ساعت 15:59
  • .

دادستان بجنورد: با ترک فعل مسوولان در سیلاب اخیر برخورد می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت : مشکلات ناشی از سیل اخیر مرکز استان را بررسی و پیگیری می‌کنیم و با ترک فعل اشخاص مسوولان می شود.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، سیدجواد ایلالی در این خصوص اظهار کرد: وقوع سیل اخیر در بجنورد، خسارت های مادی فراوان بر جا گذاشت و طبق بررسی های اولیه به نظر می رسد این خسارت ها در وضعیت فعلی از قصور، تقصیر و سهل انگاری اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی شده است.

وی افزود: چنانچه ترک فعل ناشی از ضعف نظارتی مسوولان و یا اقدام مجرمانه افرادی که عالما و عامدا در مسیر سیلاب سازه هایی بنا کرده اند، احراز شود و یا در صورتی که معلوم شود در این خصوص دستگاه هایی مجوز ساخت و ساز صادر کرده اند، مراتب مورد رسیدگی قرار می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنوردبا تاکید بر رسالت ذاتی و نقش قانونی دادستان بعنوان مدعی العموم در پیگیری مطالبات عمومی گفت: متاسفانه برخی از شهروندان و بعضی از مسوولان در ایجاد خسارت‌های سیل اخیر در این شهرستان مقصر هستند.

وی اظهار کرد: شماری از شهروندان در سایه ضعف های نظارتی مدیران و مسوولان با اخذ مجوز و یا حتی بدون اخذ مجوز و عدم رعایت ضوابط قانونی مربوط به مقررات، ساخت‌وسازهایی در بستر مسیل‌ها و رودخانه ایجاد کرده اند که این امر با انسداد مسیرهای عمومی جریان آب و سیلاب های احتمالی باعث بروز خسارت فراوان به زیرساخت ها و اموال عمومی و خصوصی افراد شده است.

ایلالی تصریح کرد: مسوولان در برابر عدم ایفای وظایف قانونی و نظارتی از جمله عدم لایروبی و بازگشایی مسیل ها و رودخانه ها و انباشته شدن رسوبات و گل و لای در گذر زمان باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به سوابق بروز حوادث مشابه در گذشته خاطرنشان کرد: چندین سال است که پس از بارش‌های بهاری، این قبیل مشکلات برای روستاها و مناطق حاشیه شهر بجنورد ایجاد می‌شود و به نظر می رسد که این موضوع باید در اولویت اقدام و عمل همه دستگاه‌ها باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از استاندار خراسان شمالی به عنوان نماینده عالی دولت در استان خواست این مساله را در اولین نشست شورای تامین استان، پیگیری و ضمن معرفی مدیران خاطی نتیجه را برای انجام سایر اقدامات قانونی و در صورت لزوم تشکیل پرونده قضایی برای افراد خاطی به این دادستانی گزارش کند.

به گزارش ایرنا، بارش باران پنجشنبه شب گذشته خراسان شمالی را فرا گرفت و موجب آبگرفتگی معابر شهر بجنورد شد و در اراضی و مزارع کشاورزی شهرستان‌های جاجرم، شیروان و بجنورد خسارت به بار آورد.

بارندگی ها در برخی از مناطق استان به حدی بود که نقاطی از شهرستان بجنورد از جمله کلاته آذرسا، محمدعلی پهلوان و الله وردی خان شاهد وقوع سیل بود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره